"Contractul cu Bechtel (constructorul autostrazii Transilvania - n.r.) a fost negociat prost, iar acum ne aflam in plin proces de renegociere a preturilor practicate de Bechtel", a declarat secretarul de stat al MTI Eusebiu Pistru, informeaza de Mediafax.

El a afirmat ca firmele de constructii carora MTI le-a trimis notificari pentru respectarea contractelor au inceput sa se "mobilizeze".

"Rezultatele se vad prin faptul ca exista mai multa vointa pentru respectarea termenelor", a spus Pistru.

Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Citeste si:

Pana in prezent au fost contruiti doar 52 km din autostrada, dintr-un total de 415 km, iar lucrarile sunt oprite de la inceputul anului, din lipsa de fonduri.

Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania avea in luna mai o datorie catre Bechtel de 90,4 mililoane euro, la care se adauga TVA in valoare de 90,3 milioane lei.