Prin initiativa depusa de senatorul PSD Ovidiu Dontu la Biroul Permanent al Senatului, se completeaza Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, prin introducerea unui capitol referitor la obligatiile speciale ale comerciantilor de tip cash&carry, supermagazin sau hipermagazin, astfel incat acestia sa aiba obligatia sa achizitioneze minim 51 la suta din produsele carne, legume si fructe din productia romaneasca, transmite corespondentul Mediafax.

Prin derogare, in lunile de iarna, decembrie-februarie, legumele si fructele din import pot reprezenta 70 la suta din oferta. Propunerea legislativa stabileste ca nerespectarea acestor dispozitii se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 25.000 de lei si 50.000 de lei, iar obligatia ar intra in vigoare la sase luni de la publicarea legii adoptate.

In expunerea de motive, senatorul Ovidiu Dontu arata ca, prin instituirea acestor obligatii, se asigura premisele pentru accesul facil pe piata de desfacere al producatorilor nationali, al celor zonali sau locali care pot furniza astfel de produse.

Citeste si:

El precizeaza ca a vazut in unele astfel de magazine standuri speciale cu produse romanesti, semnalizate corespunzator, in general fiind produse de marci satelitare lantului respectiv de magazine, iar preturile erau mai mici decat cele ale produselor unor marci mai cunoscute.

"Consider ca un produs romanesc din categoriile mentionate, certificat sanitar, confera un plus de garantie pentru clientul care cauta un produs proaspat, cat mai natural, si pentru care faptul ca provine din tara sa constituie un criteriu in plus in alegerile facute. Astfel, se va stimula productia, se vor putea crea locuri de munca, vor creste incasarile la buget si cetateanul va sti ca va gasi tot timpul in hipermarket, de exemplu, un mar romanesc si nu doar unele aduse din import", mentioneaza senatorul PSD Ovidiu Dontu.

El arata ca in acest caz a propus cota de 51 la suta pentru a nu se putea considera demersul sau o imixtiune in initiativa privata, in dreptul intreprinzatorilor particulari de a dispune de propria politica de marketing si de aprovizionare a magazinelor.