Cererea pentru masini avand in vedere consumul a devansat pretul incepand din a doua jumatate a lui 2009.

Cele mai importante criterii de alegere a unui automobil au fost anul trecut consumul redus de combustibil (63%), marca (44%), pretul (44%), caracteristicile si performanta motorului (40%) si confortul (36%).

De asemenea, anul trecut circa 60% dintre preferintele romanilor s-au indreaptat mai degraba spre masini second hand.

In medie, in anul 2010, intentia de cumparare a unui automobil pentru urmatoarele 6 luni este de 5% la nivelul intregii populatii, procent comparabil cu cel inregistrat in 2009 - de 6% - dar in scadere fata de 2008, cand 9% declarau acelasi lucru. Anul trecut, procente mai mari pentru intentia de achizitionare se inregistrau in Oltenia (12%) si in randul celor cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 ani (13%).

Peste trei sferturi dintre cei care au declarat anul trecut ca intentioneaza sa cumpere un autovehicul aveau in plan sa faca plata cash, din resurse proprii.

In perioada 2008-2009, numarul romanilor care preferau sa plateasca cash pentru automobilul cumparat era mai mic, o posibila explicatie fiind legata de cresterea nesigurantei in randul consumatorilor, scaderea veniturilor stabile si a disponibilitatii de a contracta un credit, precum si accesul mai dificil la credite in 2010.

Citeste si:

Aproape 38% dintre romani detin o masina proprietate personala, dintre care 19% au asigurare CASCO.

Chiar daca top cinci criterii in alegerea asiguratorului pentru CASCO si RCA este similar, doar 45% dintre posesorii CASCO au mentionat pretul drept criteriu luat in calcul la alegerea asiguratorului, in timp ce pentru RCA acest criteriu a fost mentionat de 74% dintre cei care au incheiat o astfel de polita de asigurare. In Bucuresti sunt semnificativ mai putini soferi care nu au acum sau nu au avut niciodata asigurare CASCO comparativ cu totalul esantionului (39%, fata de 70%).

Dintre posesorii de masini noi, 38% au in prezent CASCO, 22% au avut dar nu si-au mai prelungit asigurarea, iar 40% nu au si nici nu au avut CASCO – situatie in care se regasesc 85% dintre posesorii de masini cumparate la mana a doua.

Esantionul, reprezentativ la nivel national, este de aproximativ 1.000 subiecti intervievati in fiecare luna, iar perioada analizata pentru informatiile de mai sus a fost ianuarie – decembrie 2010, respectiv februarie 2011.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. Studiul a fost realizat prin GfK MotoBus, un instrument de cercetare continua care monitorizeaza piata auto din Romania.