C+C inseamna coupé plus cabrio. Ca sa fiu mai explicit, asta inseamna o cabrioleta cu un plafon solid, asa-numitul hard-top retractabil. De data asta, este chiar mai mult decat atat, daca tinem cont de faptul ca cel putin 50% din suprafata sa este din sticla, astfel ca senzatia de cer liber ramane chiar si atunci cand acoperisul este instalat. Altfel, mecanismul complet automatizat se retrage in portbagaj in circa 22 de secunde. De fapt, farmecul acestui hard-top face parte dintr-un intreg, modelul Micra C+C fiind de la inceput si pana la sfarsit, cu sau fara acoperis, adorabil precum o jucarie pretioasa. Probabil acesta este si motivul pentru care 90% din persoanele care au intors capul dupa el pe strada au fost femei. Asa am ajuns sa declaram acest model alegerea perfecta pentru cadoul din martie.

Potrivit documentatiei tehnice, Micra C+C este o masina cu patru locuri, dar, exceptand situatia in care in spate vor fi instalati doi copii de varste destul de fragede, bancheta de pe randul al doilea nu poate fi folosita decat pentru bagaje, fie ele si cosul de picnic. Vrem nu vrem, avem asadar un roadster in miniatura, motorul testat, de 1,6 litri, 16 valve (110 CP), completandu-i comportamentul usor sportiv. Exista si o versiune de 1,4 litri (88 CP) pentru tine-rele mai timide, care nu cocheteaza cu viteza, dar recomandarea noastra ramane cel de 1,6.

Interiorul este realizat din materiale de calitate, fara a lasa impresia de „ieftin“, designul consolei si al cadranelor avand, cel putin pe versiunea de top incercata, un aer destul de sportiv. Pentru varful de echipare exista scaune din piele, elemente decorative cu insertii metalice, toate atent finisate. Pornirea motorului se poate realiza fara cheie, pe baza codului de securitate transmis de telecomanda, sistemul parand insa usor complicat.

Imagine excelenta, performante suficiente

Aspectul exterior este mai mult decat placut, astfel ca imaginea modelului este unul dintre punctele care ii dau greutate, atat in momentul cumpararii, cat si in cel al revanzarii. E drept ca segmentul cabrioletelor este din ce in ce mai bine reprezentat, concurenta facuta de Mini Cabrio sau Opel Tigra fiind una serioasa, dar Micra C+C aduce un aer nou si nu lasa plictiseala sa se instaleze in aceasta clasa. Accentele de sportivitate in design sunt departe insa de categoria supercar, cautate de barbati. Pare a fi desenat de un bun cunoscator al psihologiei feminine, iar daca roz ar fi o culoare optionala in oferta dealerilor, nimeni nu s-ar mira.

Odata urcat la volan, descoperi aceeasi aplecare a designerilor pentru sexul frumos, date fiind inaltimea scaunului si pozitia fata de pedale. Insa dispunerea echilibrata a comenzilor si cadranelor, ca si cea a schimbatorului, te ajuta sa te adaptezi rapid, mai ales ca servodirectia asistata electric ofera un control destul de rafinat, chiar in timpul unor manevre rapide. Mai mult, intreg comportamentul caroseriei s-a dovedit stabil, gratie, se pare, si unor modificari importante aduse structurii de rezistenta, fata de modelul Micra de baza. Se parcheaza cu multa usurinta, iar raza de bracare este destul de mica, un real avantaj pentru o masina destinata in special rulajului in oras.

Performantele versiunii echipate cu motorul de 1,6 litri (prezent si pe Micra SR) sunt rezultatul a doi factori: o disponibilitate crescuta pentru turatii ridicate si o greutate scazuta a caroseriei, astfel ca reuseste sa ajunga la 100 km/h in aproximativ 10 secunde, viteza maxima fiind de 190 km/h. Raspunde destul de prompt la solicitari, se simte bine la viteze crescute si face casa buna cu cutia de viteze in 5 trepte. Nu este o sportiva, dar nici nu-si propune acest lucru. Deplasarile rapide prin oras, micile croaziere si rulajul la ralanti pe bulevard sunt lucruri pe care Micra le va face foarte bine.

Portbagaj de SUV

Din punctul de vedere al sigurantei, Nissan ne asigura ca va obtine rezultate cel putin la fel de bune precum cele ale concurentei, in conditiile in care un test EuroNCAP nu a fost inca realizat. Cert este ca sistemul mecanic al acoperisului va oferi o protectie mult mai buna fata de un acoperis fix, in timp ce in varianta decapotata riscul este la fel de mare ca si in orice alta cabrioleta.

Siguranta activa insumeaza ABS si EBD, in standard, airbaguri, dar si ESP in echiparea de top.

La capitolul echipare, C+C puncteaza serios cu volumul portbagajului, 457 litri cu capota ridicata si 255 cand este decapotata. In prezentarile oficiale acest aspect este evidentiat de cei de la Nissan printr-o comparatie cu Murano, acesta din urma avand un portbagaj mai mic fata de Micra C+C atunci cand capacul spatiului de bagaje este instalat. Cert este faptul ca portbagajul chiar arata a fi mare, un cuplu avand mai mult decat suficient spatiu pentru o sumedenie de genti in cazul unei calatorii. Echiparea Tekna plus, de varf, asigura, pe langa dotarile tehnice, si un CD player cu schimbator de 6 CD-uri, alaturi de sistemul audio cu 6 boxe si comenzi pe volan sau scaune incalzite si aer conditionat automat.

Preturile pentru Romania sunt de 16.767 euro versiunea Tekna cu motor de 1,4 litri si ajung la 19.819 euro pentru echiparea Tekna plus, ambele CIP.