Semn al importantei date de Peugeot Chinei, grupul a prezentat, luni, la Shanghai, noul model Citroen DS5, cu o zi inaintea deschiderii salonului auto.

"China este elementul esential al strategiei de dezvoltare internationala", a declarat presedintele PSA, Philippe Varin.

Aceasta tara a devenit a doua piata externa, ca importanta, pentru constructorul francez, care a vandut anul trecut 376.000 de vehicule in China.
Pana in 2020, PSA vrea sa ajunga in China la o cota de piata de 8%.

In acest scop, PSA vrea sa dezvolte o companie mixta cu compania Dongfeng, DPCA, prin infiintarea unei a treia uzine. Grupul asteapta totodata acordul autoritatilor chineze pentru o alta companie mixta, cu constructorul local Changan.

Aceasta noua companie "va lansa in China gama DS Citroen, iar apoi o marca specifica", a aratat Varin.

Grupul francez va mari capacitatile de productie ale celor doua companii mixte, va extinde gama de produse prin lansarea a 12 noi modele in cinci ani, impreuna cu DPCA.

PSA face parte din primele grupuri straine care au intrat in China in anii '80, dar nu a reusit sa profite de acest avantaj.

Citeste si:

"Citroen si Vokswagen sunt doi operatori istorici pe piata chineza", a declarat Bertrand Rakoto, analist la compania Polk.

Cei doi producatori auto avut insa evolutii diferite.

VW, prezent prin diferite marci, intre care si Audi, detine o cota de piata de 16,8%, fata de numai 3,3% in cazul PSA.

Chiar daca PSA isi va dubla cota de piata in China, recuperarea decalajului fata de alti constructori va fi dificila.

Alte companii straine detin deja o pozitie solida in China, precum constructorii germani Daimler, Porsche si Audi.

Alte companii bine plasate sunt General Motors, Ford si Nissan.

Prezenta Renault la salonul auto de la Shanghai va fi modesta, cu un simplu stand de importator. Anul trecut, Renault a vandut 14.700 de vehicule in China.