Fabricile de autovehicule din Japonia sunt afectate pe de o parte de lipsa de piese auto si, pe de alta parte, de dificultatile cu care se confrunta fuznirorii de energie electrica, potrivit Mediafax.

Investitorii anticipeaza ca rivalii companiilor japoneze vor beneficia de o deficienta prelungita de productie. Actiunile producatorilor auto sud-coreeni, precum Hyundai sau Kia, au urcat luni la maxime record.

"Hyundai si Kia vor fi cei mai mari beneficiari ai problemelor din industria auto japoneza. Hyundai se va concentra pe piata high-end, iar Kia are capacitatea de a creste volumul. Este un amestec grozav prin care companiile japoneze pot fi prinse din urma", comenteaza un analist coreean.
Honda, al treilea constructor auto din Japonia, a anuntat luni ca productia nu va reveni la normal pana la sfarsitul anului, comentarii similare cu cele lansate vineri de Toyota.

Honda a raportat deja scaderea productiei cu 62,9% in martie si estimeaza o scadere de 50% din planul initial pana la finele lunii iunie.
Productia locala a Toyota a scazut in martie cu 62,7%, iar Nissan a anuntat o cadere de 52,4%.

Citeste si:

Toyota va pierde astfel mai mult ca sigur pozitia de lider al industriei auto globale in acest an, pentru prima data din 2008, in favoarea General Motors, si ar putea cobori chiar pana pe locul al treilea, fiind depasita si de Volkswagen.

Toyota a vandut anul trecut 8,42 milioane de automobile, fata de 8,39 milioane pentru General Motors. Constructorul japonez ar putea vinde in acest an doar 6,5 milioane de unitati.

Volkswagen a anuntat anterior ca vrea sa devina cel mai mare constructor auto din lume si estimeaza ca va depasi in acest an volumul record de 7,14 milioane de autovehicule inregistrat in 2010.