Demisia lui Pelata, anuntata pe 11 aprilie, lasa Renault fara un responsabil permanent pentru operatiuni intr-un moment in care constructorul auto incearca sa-si aduca afacerile de baza la o profitabilitate consistenta.

"Cea mai mare provocare pentru Renault este sa faca in asa fel incat sa nu mai piarda din cota de piata din Europa. Nu pare sa existe un plan pentru inlocuirea lui Pelata, asa ca nu va fi o tranzitie usoara", a afirmat Philippe Houchois, analist la UBS AG.

In timp ce Dacia se bucura de vanzari in crestere, ponderea marcii Renault in inmatricularile de masini noi de pe piata vest-europeana a fost, in medie, de mai putin de 8% in ultimii trei ani, fata de aproape 11% in 2002, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Auto Europeni.

Compania mizeaza pe imbunatatirile realizate de seful de proiectare Laurens van den Acker si pe castigarea de teren pe pietele emergente pentru a ajunge la vanzari de trei milioane de unitati si o marja de profit operational de 5% in 2013.

Citeste si:

"Renault si-a stabilit tinte care s-au dovedit dificile chiar si cu o echipa de management stabila. Plecarea lui Pelata va intarzia luarea unor decizii importante, iar problemele partenerului Nissan aparute dupa cutremur reduc si mai mult sansele indeplinirii obiectivelor", a spus Albrecht Denninghoff, analist la Silvia Quandt Bank.

Renault ar putea raporta pentru primul trimestru vanzari de 9,5 miliarde de euro, in crestere cu 4,7%. In schimb, vanzarile PSA Peugeot Citroen, principalul concurent din Franta al grupului, au avansat cu 10%.

Pelata a demisionat in fata presiunii exercitate de guvernul francez, cel mai mai mare actionar al constructorului auto cu o participatie de 15%, in urma adimiterii de catre conducerea grupului ca a concediat pe nedrept mai multi directori, acuzati fara temei de spionaj.

Actiunile Renault au scazut cu 12% de la inceputul anului.