Jerome de Haan, director regional pentru intreaga activitate Mazda in centrul si sud-estul Europei, explica intr-un interviu acordat wall-street.ro de ce nu ar cumpara o masina electrica. Ce lansari pregateste Mazda pana la o posibila aparitie a unui model electric?

Jerome de Haan, 52 de ani, a detinut anterior diferite pozitii de management in industria auto din Europa, iar din 2003 lucreaza pentru Mazda Motor Europe. De la 1 august 2009, Jerome de Haan este Director Regional pentru intreaga activitate Mazda in centrul si sud-estul Europei, cu sediul in Klagenfurt, Austria. Din pozitia sa, este responsabil pentru 15 piete diferite ce includ prin altele Austria, Elvetia, Cehia, Ungaria, Romania si Turcia.

Jerome de Haan provine din descendenti olandezi, s-a nascut si a crescut in Canada, unde si-a petrecut primii ani profesionali inainte de a se muta in Europa in 1984.

Mazda pregateste lansarea unui SUV compact crossover, CX-5, concurent pentru VW Tiguan, a unui facelift pentru Mazda3, insa ar mai fi nevoie in gama producatorului japonez de un model mai mic decat Mazda2, spune Jerome de Haan.

Wall-Street.ro: Ce modele ar trebui sa produca Mazda pentru a acoperi mai bine cererea pe piata europeana?


Jerome de Haan: Vom lansa la Frankfurt un SUV compact crossover (CX-5), important pentru piata europeana, mi-as dori un model mai mic decat Mazda2, este un vis pentru mine. Acoperirea Mazda este buna, avem modele care concureaza, pe cele mai mari segmente, cu Polo, Golf, Passat, Touran si in curand cu Tiguan, dar un model de dimensiuni mici ar fi binevenit.

Wall-Street.ro: Cand va lansa Mazda primul model hibrid?


Jerome de Haan: Nu va pot spune cand, insa avem un parteneriat cu Toyota pentru un hibrid, astfel incat s-ar putea sa lansam unul intr-o zi. Inginerii Mazda lucreaza la imbunatatirea performantelor motorizarilor pe combustie. Vrem sa facem motorul normal mult mai eficient, la fel de bun precum un hibrid, pentru ca este mai ieftin.

Wall-Street.ro: Ce parere aveti despre masinile electrice? Ati cumpara una?


Jerome de Haan: Nu, nu as cumpara o masina electrica pentru ca nu sunt destul de performante. In primul rand, au o autonomie redusa, in al doilea rand dureaza prea mult pana incarci bateriile. Daca este foarte cald sau foarte frig autonomia scade considerabil. Nu este foarte clar cum vor fi reciclate bateriile electrice.

Wall-Street.ro: Care vor fi noutatile Mazda si peste cat timp vor aparea pe piata?


Jerome de Haan: Anul acesta vom prezenta un SUV compact derivat din conceptul Mazda Minagi, pregatim un facelift pentru Mazda3 si in viitor am putea vedea si un model derivat din conceptul Shinari, toata lumea il asteapta.

Mazda Shinari este un model sport coupe cu 4 usi si 4 locuri. Mazda Shinari prezinta cateve noi elemente de design ce vor fi reproduse pe modele de serie si reprezinta prima initiativa Mazda Design de a exprima „Kodo – sufletul miscarii”.

SUV-ul compact crossover derivat din conceptul Minagi este primul model de generatie viitoare Mazda care va integra tehnologiile Skyactiv si linia de design Kodo. CX-5 va intra in gama de modele Mazda disponibila la nivel global incepand cu 2012.

Wall-Street.ro: Ce tinta de vanzari v-ati fixat anul acesta pentru piata europeana, dar Romania?


Jerome de Haan: Ma astept la un volum de vanzari de peste 220.000 de unitati in Europa si de peste 800 de unitati in Romania. Vrem sa ne mentinem cota de piata in Romania.

Constructorul nipon Mazda a reusit sa incheie anul 2010 cu vanzari in urcare cu 11% pe piata locala. Mazda a livrat anul trecut 836 de autoturisme. Avansul a fost sustinut in principal de suv-ul CX-7 (+38%, 138 unitati) si de compacta Mazda3 (+34%, 333 unitati). Topul celor mai bine vandute modele Mazda in 2010 este completat de Mazda2 (+15%, 247 unitati).

Wall-Street.ro: Cum va atrage Mazda clienti in Romania si in Europa?

Jerome de Haan: Cred ca trebuie sa ne ocupam mai mult de reteaua de dealeri, sa gasim noi parteneri si sa ii ajutam pe cei existenti sa vanda mai multe masini. Pe de alta parte, noile modele (CX-5 si Mazda3 facelift) vor aduce clientii in showroomuri si vor atrage atentia asupra brandului.

Wall-Street.ro: In prezent, clientii sunt focusati mai mult pe pret?

Jerome de Haan: Depinde de piete, in Germania media de pret pentru un autoturism este mai mare decat a fost anul trecut., oamenii cumpara masini mai scumpe. Cred ca oamenii nu se uita doar la pret, se uita si la valoarea de revanzare, costul de intretinere. Pretul este important insa si designul. Sunt piete focusate mai mult pe pret si altele mai putin. Noi incercam sa pastram valoarea de revanzare cat mai mare, daca am reduce pretul modelelor am trage in jos si valoarea reziduala.

Wall-Street.ro: Care sunt principalii concurenti ai Mazda pe piata europeana?


Jerome de Haan: Potrivit studiilor noastre, concurentii japonezi sunt Toyota si Honda. Pe unele piete putem concura cu Volkswagen sau Seat, depinde de tari. De exemplu in Austria suntem rivali mai mult cu Honda decat cu Toyota, dar si cu VW.

Wall-Street.ro: Cat de importanta este comunicarea sociala (Facebook, Twiter) pentru marca japoneza?

Jerome de Haan: Impactul Facebook si Twiter sunt supraestimate pe termen scurt si subestimate pe termen lung. Cred ca vor avea un impact important. Vom lansa campanii de brand si vom folosi caile sociale pentru a le face cunoscute. Sunt bune pentru conexiunea intre oameni.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri