Mic, retro, chic, agil, extrem de manevrabil si stabil sunt cuvintele care descriu cel mai bine un Mini Cooper S facelift, o masina care iti da senzatii tari ajungand la 100 km/h in 7 secunde.
Perfectionat continuu cu greu gasim un defect unui Cooper S, doar pretul (peste 25.000 de euro cu TVA) si suspensia extrem de rigida raman in continuare un inconvenient. Am putea adauga spatiul pentru pasagerii spate, insa consider ca Mini nu este gandit pentru a fi incarcat la maxim, este o masina trendy pentru doua persoane.

Bordul, ceasurile, volanul, comenzile de pe consola centrala, fetele portierelor sunt desenate in stilul modelului din anii 60. Calitatea materialelor este ireprosabila, scaunele din piele sunt moi, plasticele sunt placute la atingere, imbinarile sunt perfecte, iar elementele cromate aduc o nota de stil modelului Mini.

Mini are un stil aparte si iese in evidenta prin portierele mari de coupe care nu au rame. La volan esti ascuns de soare si te simti precum intr-o masina americana, pentru ca parbrizul este mic si aproape drept. Si pentru ca Mini insista sa te protejeze de soare are pentru sofer pe plafon, in loc de suport pentru ochelari, un parasolar lateral la fel ca cel frontal, fiind un autoturism cu trei parasolare.

Pe sosele bune masina este de vis, la viteze mari se lipeste de asfalt si nu te lasa sa simti cu cat rulezi in realitate, fiind foarte bine izolata fonic. La 100 km/h ai impresia ca mergi cu 50-60 km/h. O curba luata cu 100 km este ceva firesc in Cooper S, care are o viteza maxima de 228 km/h.

Cooper S facelift are un motor supraalimentat de 1,6 litri benzina cu un turbocompresor Twin-scroll, care dezvolta 184 CP la 5.500 rpm si un cuplu motor de 240 NM, disponibil de la 1.600 rpm pana la 5.000 rpm. Cooper S poate accelera foarte bine si la 30 km/h in treapta a 4-a sau la 50 km/h in treapta a 6-a.

Mini iti poate smulge multe zambete, in primul rand pentru cum arata, in al doilea rand pentru cat de frumos merge, cat de repede accelereaza, pentru sunetul clar al boxelor sau cel al motorului in cazul in care oprim muzica si vrem sa auzim cum urca in ture.

Am vrut sa stiu cat poate consuma un Mini de 184 CP daca mergi normal, fara sa te grabesti. Cu functia Start/Stop activata, care opreste motorul de cate ori stam pe loc si il reporneste in momentul in care apasam ambreiajul, Cooper S a avut un consum de 8 litri la 100 km in oras.

In afara orasului Cooper S consuma 6% la viteze legale sau 7,4% daca te distrezi din cand in cand. Consumul poate sa urce daca apesi butonul Sport sau insisti sa simti adrenalina in fiecare secunda.

Printre dotari avem radio CD MINI Boost cu MP3 si USB, sistem de asistenta la parcare, computer de bord, aer conditionat automat, kit Bluetooth hands free, controlul dinamic al tractiunii (DTC), faruri cu Xenon, sase airbaguri, ABS, ASC.

Datorita dimensiunilor si senzorilor din bara spate Mini se parcheaza usor, uitandu-ne in oglinzile laterale, pentru ca luneta spate nu ne ajuta prea mult.

Mai multe informatii despre model gasiti aici.

Date tehnice: Mini Cooper S facelift
Capacitate cilindrica (cmc) 1.598
Combustibil: benzina
Putere 184 CP @ 5,500 min-1
Cuplu maxim/ turatii 240 Nm @ 1,600-5,000 min-1
Acceleratie (0-100 km/h) 7 s
Viteza maxima 228 km/h
Flexibilitate 80-120 km/h (treapta a 4-a/ a 5-a) 5.6 / 7.0 s
Consum de combustibil (urban) 7.3 l/100 km
Consum de combustibil (extraurban) 5 l/100 km
Consum de combustibil (mixt) 5.8 l/100 km
Emisii de CO2 136 g/km
Masa la gol: 1.205 kg
Spatiu portbagaj (min. - max.) 160 - 680 litri
Capacitate rezervor 50 litri
Dimensiuni L x l x h 3.714 / 1.683 / 1.407 mm
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri