Cutremurul si valul tsunami care a maturat pe 11 martie coasta de est a Japoniei au provocat pagube fara precedent pentru productia de masini din Japonia, cauzand cel mai puternic declin inregistrat vreodata pe piata auto si cel mai slab numar de autovehicule noi comercializate din ianuarie 1968, cand a inceput centralizarea datelor de acest tip.

Liderul global Toyota a inregistrat cele mai slabe performante, cu o scadere de 69% pe piata sa autohtona.

Marii producatori japonezi de automobile, inclusiv liderii de piata Toyota, Nissan si Honda, au fost nevoiti sa intrerupa sau sa reduca activitatea la numeroase fabrici din Japonia si din intreaga lume in urma dezastrului din martie, care a oprit productia si livrarea a sute de tipuri de piese si componente.

Toyota si Honda estimeaza ca revenirea productiei la cote normale ar putea dura cel putin sase luni, iar Nissan nu a inaintat inca astfel de previziuni.

Citeste si:

Castigatori sunt producatorii coreeni si cei europeni de automobile. Vanzarile de masini de import au crescut in Japonia cu 42,8% in aprilie fata de aceeasi perioada a anului trecut, principalii beneficiari fiind grupurile germane Volkswagen si Daimler (Mercedes-Benz).

Companiile coreene reusesc sa se impuna mai bine la nivel mondial datorita deficientelor de productie cu care se confrunta marcile japoneze.

Vanzarile Hyundai au crescut cu 9,7% in aprilie, iar Kia a inregistrat un avans de 17,8% la nivel global. Ambele companii au inregistrat profituri neasteptat de mari in perioada ianuarie-martie, datorita cererii puternice manifestate in special pe piata americana si cea chineza.