Cota generala de piata Nissan in Romania a crescut de la 0,9% la 1,5%. Raportat la piata autovehiculelor de import, cota de piata a progresat de la 1,2% la 2,1%.

In gama Nissan, modelele crossover au obtinut cele mai mari performante la vanzari.

Noul Qashqai s-a comercializat in 776 exemplare, consolidandu-si pozitia in segmentul C hatchback, unde detine o cota de piata de 5,5% pentru anul fiscal 2010, cresterea fiind de 93,5%.

Juke, fratele mai mic al lui Qashqai, a reusit sa obtina o cota de piata de 1,1% in segmentul B cu 216 unitati vandute, desi s-a lansat in noiembrie 2010, in ultima parte a anului fiscal.

Noul Nissan Navara, modelul 4x4 pick-up care a beneficiat de un facelift in 2010, si-a asigurat o cota de piata de 28,6% in segmentul sau, fiind vandute 224 unitati.

Citeste si:

“Evolutia marcii Nissan in Romania este rezultatul unui nou model de business aplicat incepind cu 2010 si care a vizat cresterea competitivitatii marcii prin innoirea gamei de modele, implementarea unei noi strategii de pret si a unei noi abordari in managementul retelei de dealeri, toate cu obiectivul cresterii gradului de satisfactie al clientilor nostri”, declara Ionut Gheorghe, brand director Nissan.

Rezultatele Nissan in Romania urmeaza linia performantelor Nissan in Europa, unde marca a incheiat anul fiscal 2010 cu o cota de piata de 3,4%, cu 0,6% mai mare decat cea a anului 2009.

In total, pe piata europeana s-au comercializat 607.000 unitati, cu 98.000 mai multe decat in 2009. Qashqai a fost un model cheie, cu aproximativ 250.000 de exemplare vandute, cresterea fata de 2009 fiind de 19%. Juke intareste influenta Nissan pe segmentul crossover, inregistrand deja vanzari de peste 51.000 de unitati.

Luand in considerare si Murano, Nissan acopera in prezent mai mult de un sfert din totalul vanzarilor din segmentul crossover in Europa.