Incetarea activitatii de montaj a afectat productia de automobile in perioada respectiva, scrie Mediafax.

In perioada suspendarii activitatii la aceste departamente au fost afectate numai patru zile lucratoare, in conditiile acordarii zilelor libere aferente Sarbatorilor de Paste.

Astfel, la o cadenta de 1.377 autorurisme pe zi, Automobile Dacia a pierdut in intervalul mentionat o productie de peste 5.500 unitati.

Potrivit reprezentantului constructorului auto, disfunctionalitatile cu livrarea de piese din partea unor furnizori nu au legatura cu situatia din Japonia.

Citeste si:

"Intarzierile cu livrarea pieselor sunt determinate de dificultatile de natura financiara pe care le au furnizorii. Fluxul de livrari sufera dereglari de mai multe luni. Este vorba de un tip de motor si anumite piese de caroserie", a precizat Oreviceanu inainte de suspendarea activitatii la Mioveni.

Ultima oprire a productiei a avut loc in octombrie 2008, pe fondul instalarii crizei financiare.

Automobile Dacia are aproximativ 14.000 de angajati.

Vanzarile Dacia au crescut cu 12% anul trecut, de la 311.426 la 348.723 de autovehicule, iar cota de piata a constructorului in Europa a urcat cu 0,3 puncte procentuale, la 1,6%. In Romania, Dacia a vandut 36.730 de vehicule, cu 20% mai putin fata de 2009.