Elantra va fi disponibil catre vanzare in Romania, Spania si alte tari europene in cel de-al treilea trimestru al acestui an, iar noul i40 sedan va fi disponibil la vanzare in cel de-al patrulea trimestru.

Designul modelului Elantra isi are radacinile in folozofia de design Hyundai denumita “sculptura fluida”, ce proiecteaza linii dinamice si sofisticate in aspectul vehiculului.

Noul Elantra va fi oferit cu un nou motor pe benzina, Gamma 1.6 litri MPI D-CVVT, montat la transmisii manuale si automate cu sase rapoarte. Avand o greutate redusa, datorita structurii din aluminiu, motorul cu patru cilindri Gamma 1.6 litri MPI este echipat cu distributie variabila D-CVVT pentru a obtine 132 CP la 6.300 rpm si pentru a permite emisii scazute de carburant si cel mai mic consum din clasa. Cuplul maxim este de 16.1 kg/m (158 Nm) la 4.850 rpm.

Elantra are un ampatament de 2.700 mm, cu 50 mm mai lung decat cel al generatiei precedente. Lungimea sa totala este cu 25 mm mai mare decat cea a generatiei precedente, masurand 4.530 mm, in timp ce latimea a ramas la fel: 1.775 mm. Inaltimea a fost micsorata cu 35 de mm, ajungand la 1.445 mm, fara a afecta insa spatiul pentru cap.

Printre dotarile modelului Elantra avem VSM (Sistemul de Management al Stabilitatii Vehiculului), ESP (Sistem Electronic de Stabilitate) si sase airbag-uri.

Noul i40 sedan are o lungime de 4,74 metri si va beneficia de programul Five Year Triple Care.

Citeste si:

„Avem o tinta ambitioasa dar realizabila pentru i40: comercializarea a 60.000 de unitati in primul an complet de la lansare. Lansarea lui i40 ne va ajuta sa atingem o cota de piata de 3% pana la finalul anului 2011,” a declarat Allan Rushforth, Senior Vice President si COO al Hyundai Motor Europe.

Noul i40 va fi disponibil in patru versiuni de motorizare Euro V: doua pe benzina si doua diesel. Aceste propulsoare acopera o gama de putere de la 115 CP la 177 CP si ofera cuplu pe o plaja mare de turatii, facand din i40 o masina placut de condus atat in oras, cat si in afara acestuia. i40 dispune atat de transmisii manuale, cat si automate.

Intr-un segment in care modelele diesel reprezinta peste 75% din vanzarile la nivel european, Hyundai anticipeaza ca motorul de 1.7 litri, ce dezvolta 136 CP, va fi cea mai populara alegere, atat pentru cumparatorii privati, cat si la nivel de achizitie flote. Cumulat, Hyundai anticipeaza un raport de 65% / 35% intre motoarele diesel si cele pe benzina in cazul modelului i40.

Pe i40 va debuta si noul propulsor Hyundai 2 litri GDI de patru cilindri, denumit „Nu”. Echipat cu GDI (injectie directa de combustibil), acest propulsor genereaza 177 CP si 213 Nm. Un i40 sedan echipat cu acest motor si cutie manuala in sase rapoarte va accelera pana la 100 km/h in doar 9.7 secunde, va consuma 6.8 litri de benzina in ciclu combinat si va emite doar 159 g/km de CO2.

I40 vine cu ESP (controlul electronic al stabilitatii), ABS (sistem de franare care previne blocarea rotilor), Hill Start Assist Control (sistem de asistenta la plecarea din panta), VSM (sistem de management al stabilitatii vehiculului), Brake Assist System (sistem de asistenta la franare) si Emergency Stop Signal (pornirea luminilor de avarie in cazul franarii de urgenta).