Autoturismele noi din import achizitionate in leasing pe piata romaneasca au totalizat, anul trecut, circa 55.100 de unitati, numar dublu fata de 2004, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Avansul inregistrat pe acest segment intervine pe fondul cresterii, cu 75,5%, pana la nivelul record de 102.043 de unitati, a vanzarilor de autoturisme straine noi pe piata autohtona.

Totusi, ponderea leasingului in total vanzari de masini importate a scazut in comparatie cu anul 2004, de la 61% la 54%. Astfel, in 2005 preferintele romanilor s-au indreptat mai mult catre creditul bancar sau plata cu banii pe loc. "Bancile si-au adaptat ofertele la nevoile pietei, iar cel mai important lucru pentru client este sa beneficieze de solutii financiare avantajoase", a declarat presedintele APIA, Brent Valmar. Intre cele mai bine comercializate marci de import se remarca Renault, autoturismele producatorului francez fiind achizitionate in leasing in proportie de 34% (7.464 unitati), urmat de Skoda - 58% (8.548 unitati), Volkswagen - 55% (6.470 unitati), Peugeot - 20% (1.695 unitati) si Opel - 44% (2.348 unitati).

Limuzinele prefera leasingul

In cazul automobilelor din segmentul de lux si cel cu preturi situate peste medie, leasingul a fost si in 2005 instrumentul preferat pentru achizitie.

Citeste si:

Autoturismele marca Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Hummer, Hyundai, Infiniti, Kia, Lexus, Lincoln, Mazda, Mitsubishi si SsangYong au fost cumparate in proportie de peste 90% in acest sistem.
Automobile Dacia a raportat o pondere a vanzarilor in leasing de 17% (16.087 unitati), in crestere cu sase puncte procentuale fata de 2004, datorata in special succesului obtinut de Logan, apreciaza reprezentantii APIA.

Pentru marcile Daewoo si Aro, achizitiile au fost realizate cu plata pe loc sau prin finantare de la banca, insa trebuie mentionat ca cifrele raportate de cei doi producatori nu surprind si leasingul facut prin alte societati de leasing decat cea proprie.

In ceea ce priveste autovehiculele comerciale usoare provenite din import, rata de achizitie in leasing este ceva mai mare, reprezentand 65% (9.063 unitati) din totalul de 13.909 unitati comercializate anul trecut.

Fiat conduce in topul autovehiculelor utilitare sub 3,5 tone cumparate in leasing cu 1.846 de unitati, urmat de Ford - 1.670 unitati, Renault - 1.451 unitati, Volkswagen - 962 unitati si Iveco - 626 unitati.
La categoria autovehiculelor comerciale grele de import, 71% din 6.438 de unitati au fost cumparate cu finantare in leasing. Astfel, Iveco a realizat 1.450 de unitati comercializate in leasing (75%), urmat la mare distanta de Mercedes Benz cu 698 de unitati (55%) si Volvo cu 562 de unitati (82%). Pentru 2006, reprezentantii APIA prognozeaza o crestere a pietei auto mult mai moderata, de circa 5-10%. "In aceste conditii, si leasingul auto va cunoaste o usoara franare fata de anul trecut. Mai mult decat atat, cred ca, in perioada urmatoare, finantarea prin creditul bancar va lua avant mai mare in comparatie cu leasingul", a mai spus Valmar.