Producatorul de automobile Fiat va construi o varianta a modelului Albea Sedan pentru a concura cu modelul Logan. Reprezentantii Fiat si-ar dori ca noua lor masina sa coste sub 10.000 euro. Noul concept Fiat consta in „construirea unei masini care sa aiba un pret redus si va fi fabricata in mai multe tari“, a declarat Sergio Marchionne, presedintele Fiat.

„Tinta noastra este sa reducem cu 1.000 euro costurile de productie ale modelului Albea, dar nu suntem inca siguri ca vom reusi“, a declarat directorul executiv Fiat, Alfredo Altavilla. „Aceasta varianta a Fiat Albea trebuie sa coste putin, dar nu trebuie sa fie saraca la capitolul siguranta, la facilitatile pentru condus, izolare fonica si performanta“, a adaugat acesta. Reducand 1.000 euro din costurile de productie, noul Albea poate fi vandut cu mult sub 10.000 euro, a mai spus Altavilla. In prezent, Fiat Albea se comercilizeaza in Romania cu preturi intre 9.400 si circa 13.000 euro. Modelul cel mai ieftin sufera la capitolul siguranta: are doar airbagul pentur sofer in dotarea standard. Pentru al doilea airbag si ABS trebuie platit suplimentar.

Daca hotararea va fi aprobata, masina va fi initial construita de vechiul partener din Turcia al producatorului italian, Turk Otomobil Fabrikas (Tofas). Aici se produce si actualul model Fiat Albea, care este comercilizat pe pietele in curs de dezvoltare. Se asteapta insa ca, in scurt timp, noul model sa fie produs si in China, India, Brazilia si Rusia.

Tot mai multe masini low-cost

Segmentul masinilor low-cost (in general sub 10.000 euro), ignorat de marii producatori, atrage tot mai multi competitori, dupa succesul Loganului. Volkswagen cu modelul Fox, Toyota cu Aygo, Citroen cu C1, Peugeot cu 107, au intrat in segmentul de cost sub 10.000 euro. Dar spre deosebire de Logan, o masina de familie, aceste autoturisme sunt din clasa mini sau mica. Spre deosebire de acestea, Albea s-ar asemana mai bine cu Loganul in ceea ce priveste publicul-tinta. Si modelul fabricat in Rusia de Autokvaz, Lada Kalina, ar putea deveni, in 2007, un concurent pentru Logan. Lada va incepe vanzarile noului model pe piata vest-europeana in prima parte a anului viitor, urmand ca la inceput sa fie lansat un Sedan cu patru usi echipat cu un motor pe benzina de 1,6 litri si 90 de cai putere.

Potrivit Automotive News Europe, versiunea hatchback in cinci usi si varianta estate vor fi disponibile pe pietele occidentale incepand cu sfarsitul anului 2007. Kalina, lansata pe piata ruseasca in luna noiembrie a anului trecut, va intra in competitie si cu Chevrolet Kalos si Skoda Fabia. Lada este in prezent cea mai vanduta marca pe piata ruseasca.

Renault pregateste Meganul chinezesc

De piata chineza, care o depaseste ca numar de vanzari pe cea americana, este interesata si compania franceza Renault care, pana nu demult, a purtat negocieri cu autoritatile chineze privind asamblarea modelului Megane, care nu s-au finalizat. Potrivit publicatiei franceze „Les Echos“, Renault insa intentioneaza sa reia negocierile. Reinceperea discutiilor, intrerupte timp de mai multe luni, reprezinta un semnal clar ca noul director executiv al Renault, Carlos Ghosn, este hotarat sa asambleze modelul francez in China, scrie „Les Echos“. Grupul francez s-a aratat interesat sa demareze productia in zona parcului auto Huadu, in apropierea unitatilor partenerului japonez Nissan si a celui chinez Dongfeng. In acelasi timp, partea chineza a cerut ca unitatea sa fie amplasata intr-o regiune cu o rata ridicata a somajului, a mai precizat Ghosn. Louis Schweitzer, fostul director executiv al grupului, in prezent membru al consiliului de supraveghere al Renault, a considerat ca statul asiatic ar fi mai potrivit ca piata de desfacere pentru Logan.

Publicatia franceza arata insa ca preferinta lui Ghosn pentru modelul Megane reprezinta un semnal clar al dorintei de extindere pe piata chineza, unde vanzarile sunt estimate sa se majoreze, pa-na in 2015, la cinci milioane de unitati pe an, echivalentul a 11% din cererea mondiala de autovehicule.

Din februarie, Logan ajunge si in Bulgaria

Automobilul Logan va fi comercializat si pe piata bulgara incepand de luna viitoare, pretul versiunii de baza urmand sa fie de 12.772 leva (circa 6.500 euro), suma care include si taxele, a anuntat Renault Nissan Bulgaria, dealerul local al grupului Renault Nissan. Costul versiunii de baza face ca Logan sa fie cel mai ieftin automobil nou de pe piata bulgara, cu exceptia modelului Seicento produs de Fiat si unele variante ale producatorului Lada din Rusia. Conform standardelor europene, Logan este un automobil de clasa B, segment care a asigurat 18,5%, respectiv 6.187 de unitati, din vanzarile de masini noi realizate in Bulgaria anul trecut. Renault Nissan Bulgaria intentioneaza sa vanda in acest an 2.500 de automobile Logan. Daca obiectivul va fi atins, modelul ar deveni cel mai bine vandut automobil din Bulgaria. In 2005, pozitia de lider pe piata bulgara a fost adjudecata de Skoda Fabia, cu 1.552 de unitati vandute.