Noul plan de afaceri pe termen mediu, numit Nissan Power 88, se va concentra pe pietele emergente din Brazilia, Rusia, India si China, precum si pe cele aflate in dezvoltare din Asia de Sud-Est, a declarat luni directorul general al producatorului japonez, Carlos Ghosn, care conduce si Renault, informeaza Mediafax.

"Este pentru prima oara cand Nissan incepe un plan de afaceri in ofensiva, in loc de reconstructie sau aparare", a afirmat Ghosn intr-o conferinta de presa sustinuta la sediul Nissan din Yokohama.

Tinta privind cota de piata implica vanzari anuale de peste sapte milioane de vehicule, in baza estimarii lui Ghosn potrivit careia livrarile vor atinge peste 90 de milioane de unitati la nivel mondial in anul financiar care se va incheia in 2017.

Ghosn a coordonat patru planuri de dezvoltare ale Nissan, din 1999, cand a fost formata alianta cu partenerul Renault, si a transformat compania japoneza dintr-una aproape falimentara intr-una dintre cele mai profitabile din industria auto.

Restructurarea Nissan este de mult incheiata, situatia sa financiara este in ordine, iar investitiile sunt orientate catre masini electrice si vehicule subcompacte low-cost, pe platforma V.

Urmatoarea faza de dezvoltare trebuie sa fie cresterea vanzarilor si a profitabilitatii, a spus Ghosn.

Citeste si:

Anul trecut, Nissan a avut o cota de 5,8% pe piata auto mondiala, cu o crestere peste cea a industriei de profil, in special in China si Europa. Marja operationala a fost de 6,1%.

In cadrul noului plan, Nissan urmeaza sa construiasca 200.000 de vehicule pe an la o fabrica in Brazilia. Fabrica va fi al cincilea centru de productie al masinilor pe platforma V, dupa Thailanda, India, China si Mexic.

Ghosn vrea ca alianta Renault-Nissan sa se alature Toyota Motor, General Motors si Volkswagen in topul celor mai mari producatori auto, in functie de vanzari, pentru a avea capacitatea sa compenseze costurile mai mari de dezvoltare implicate de noile standarde privind emisiile poluante si economia de carburanti.

Pe langa legaturile operationale cu companii concurente, precum Daimler si Mitsubishi Motors, Nissan si Renault discuta preluarea unei participatii majoritare la AvtoVAZ, cel mai mare producator auto din Rusia.

Prin aceasta achizitie, alianta ar urca pe locul al treilea in topul mondial al producatorilor auto, in functie de volumul vanzarilor.

Nissan urmeaza sa dezvolte si brandul premium Infiniti, vizand o cota de 10% pe piata mondiala a masinilor de lux, pana in 2016/2017.
Compania va trece de la productia de nisa a masinilor cu emisii zero la producia de serie, Renault si Nissan urmand sa ajunga pana in 2017 la vanzari anuale cumulate de 1,5 milioane de vehicule electrice.