Dacia a platit anul trecut peste 170 de milioane de euro pentru transportul celor 341.000 de masini, daca avem in vedere un pret mediu de 10.000 euro pentru un exemplar, intrucat Duster reprezinta cel mai mare procent din productie.

Pentru transportul automobilelor, Dacia lucreaza cu mai multe companii, insa contractul cel mai mare il are cu compania franceza Gefco, parte a grupului francez Peugeot Citroen, care mai efectueaza servicii in Romania si pentru Renault, L'Oréal, Ikea, Michelin, Philips, PSA, Ford.

Gefco a transportat anul trecut circa o treime din autoturismele Dacia, peste 90.000 de unitati, potrivit lui Christophe De Korver, directorul general Gefco Romania, care a ales transportul pe calea ferata in locul celui rutier.

“Preferam transportul automobilelor Dacia cu trenul, pentru ca in Romania este cu circa 20% mai ieftin decat cu camioanele. Un tren cu 20 de vagoane poate transporta 270 de masini. Trenul cu o lungime de 700 de metri este descarcat in doua ore, formalitatile pentru el dureaza in total 10 ore din momentul in care a sosit, pentru ca masinile sunt verificate daca au suferit daune atat pe tren, cat si dupa ce au fost parcate”, a precizat De Korver.

Transportul vehiculelor Dacia se face cu camionul in Romania, Turcia, Europa Centrala si de Est (550 camioane / saptamana), cu trenul in Europa de Vest (13 trenuri / saptamana) si multimodal (tren-vapor) in Europa de Vest, Orientul Mijlociu, Tarile Golfului si Africa.

Modelele Dacia ajung de la Mioveni pe pietele din Spania, Algeria, Franta, Germania, Belgia, Portugalia, Serbia, Polonia, Olanda, Italia.

In Romania, trenurile de transport pot face intre 10 ore si 24 de ore intre Mioveni si Portul comercial Constanta, intrucat au prioritate trenurile de pasageri. Viteza unui tren de marfa in strainatate poate ajunge la 120 km/h, insa in Romania nu depaseste 40 km/h.

Citeste si:

Potrivit Gefco, in Romania exista circa 15 companii de transport feroviar, in timp ce in Franta sunt doar trei firme. “Desi sunt multe companii pentru transportul pe calea ferata in Romania, preferam sa lucram cu operatorul de stat intrucat are o flota mai mare, iar in cazul unor probleme dureaza mult mai putin remedierea acestora”, a declarat Ralf-Charley Schultze, directorul de logistica multimodala al Gefco pentru Europa, Rusia si Asia Centrala.

Dacia are 600 de angajati care asigura logistica automobilelor. In Dacia, exista patru entitati diferite care se aprovizioneaza cu piese (Uzina Vehicule Dacia, Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia, Centrul ILN-RIR, Centrul de piese de schimb) si au nevoie in total de 1.750 de camioane pe saptamana.

„Directia Logistica este esentiala pentru Dacia. Aceasta este a treia entitate ca marime a Dacia. Cei 600 angajati ai acestei directii gestioneaza atat furnizarea de piese pentru productie, cat si distribuirea masinilor catre clienti. Dacia este uzina sursa care furnizeaza piese pentru celelalte 9 uzine care asambleaza gama entry”, a declarat Jerome Olive, director general, Automobile Dacia.

Renault Industrie Roumanie – International Logistics Network (RIR – ILN), centrul de logistica de la Mioveni, a expediat anul trecut 837.036 de metri cubi de piese, echivalentul a 412.018 vehicule. Cifra de afaceri a companiei in 2010 a fost de 573 de milioane de euro.

Centrul de logistica de la Mioveni deserveste noua uzine care produc X 90 in Maroc, Rusia, Iran (doua uzine), Columbia, Africa de Sud, India si Brazilia. Catre Rusia si Iran pleaca 125 de camioane pe saptamana.

Dacia lucreaza cu Gefco din anul 2008, pana in prezent fiind transportate peste 200.000 de vehicule (700 de trenuri).

Gefco este prezent pe piata din Romania incepand din 2005 si are peste 80 de angajati. La nivel global Gefco este prezent in 150 de tari din lume si se claseaza intre primele 10 grupuri europene de logistica, cu o cifra de afaceri de 3,4 miliarde euro in 2010. Compania are la nivel global 9.400 de salariati.