Noua generatie Renault Laguna s-a impus rapid pe piata datorita calitatilor cumulate pe care le dovedeste: dimensiuni generoase, confort, motoare de generatie noua si, mai ales, rezultate remarcabile la testele de siguranta. Una dintre versiuni face totusi nota discordanta printre suratele sale.

Renault Laguna 2.0 Turbo este autoturismul care are ce-si doreste mai toata lumea. In primul rand, clasa medie, din care face parte, ofera spatiu si confort. Echiparile cu airbaguri de toate felurile (confirmate de cele 5 stele primite la testele EuroNCAP) confera pasagerilor o siguranta mai rar in-talnita. Dotarile standard se apropie de nivelul la care te poti intreba ce ai mai vrea. Ei bine, peste toate acestea exista motorul, unul de doi litri, ajutat de o turbina care face ca puterea sa creasca pana la 170 de cai. Cam asta ar fi, pe scurt, povestea unei limuzine sport care are, in plus, un pret foarte prietenos: 22.896 euro, cu toate taxele incluse.

O sedinta de testare a modelului Laguna 2.0 T incepe, evident, cu asezarea la volan. Asa descoperi ca scaunele imbracate in piele sunt printre cele mai confortabile intalnite pana acum, si asta chiar luand in calcul marci considerate premium. Dincolo de reglajele diverse, pe verticala si orizontala, inclusiv ale volanului, constati ca stai relaxat, chiar daca nu ai apucat sa-ti fixezi distantele potrivite, si ai spatiu pentru orice gen de miscare iti trece prin cap.

Urmeaza apoi secunda in care cauti un loc potrivit pentru telecomanda ce asigura pornirea masinii fara cheie (sfat: exista un locas special destinat), apasarea butonului start de pe bord si o scurta cautare a posturilor de radio cu ajutorul comenzilor de pe volan. Odata procedurile standard indeplinite, urmeaza secventa „apasat ambreiaj-treapta 1-revenire ambreiaj“ si te astepti ca uriasa limuzina sa inceapa sa-si miste lin caroseria de 1,3 tone.

Surpriza, insa! 170 de cai-putere si 270 Nm isi dau mana si smulg masina de sub tine in doi timpi si trei miscari (in limbaj de specialitate, asta s-ar traduce cu 8,5 secunde de la 0 la 100 km/h). Te vezi nevoit sa schimbi rapid vitezele, pentru ca timpul nu sta pe loc si nici turatiile motorului. Asa descoperi ca o limuzina poate fi nu doar eleganta, ci si nervoasa. Cat despre motor, trebuie sa spunem ca, in pofida existentei unor optiuni si mai puternice (3.0 V6, de 210 CP sau cel de 2 litri de pe gama Laguna GT, de 205 CP), acesta are un avantaj foarte important: consumul sau nu e deloc direct proportional cu performantele de care da dovada. Aproximativ 12 litri la suta urban si 6,5 extraurban sunt valori comparabile cu ale unor propulsoare mult mai mici.

Printre dotarile standard ale acestei versiuni (denumita Lux Dynamique) trebuie sa notam ESP, directia asistata variabil (in functie de viteza), opt airbaguri, torpedo cu racire, pilot automat sau stergatoare cu senzori de ploaie.