Vanzarile de automobile din Statele Unite au avut in iunie cea mai slaba crestere din ultimele 12 luni, din cauza ofertei reduse de masini de clasa mica, a scaderii stocurilor Toyota, dar si a reticentei cumparatorilor, din cauza problemelor economice, transmite Bloomberg.
Livrarile pe piata americana au avansat luna trecuta cu 7%, la 1,05 milioane de vehicule, rezultand o rata anualizata de 11,45 milioane unitati, potrivit datelor companiei de analiza a pietei Autodata. Analistii anticipau un nivel anualizat de 12 milioane de vehicule, informeaza Mediafax.

General Motors si Ford Motor au inregistrat o crestere de 10% a vanzarilor, sub estimarile analistilor intervievat ide Bloomberg.

Livrarile Toyota si Honda Motor au scazut cu cate 21%, peste asteptari.

Nissan Motor a realizat un avans de 11% al vanzarilor, sub estimari, in timp ce Chrysler a confirmat asteptarile.

"Redresarea pietei a fost influentata negativ de problemele generate de cutremurul din Japonia", a declarat Jesse Toprak, analist la TrueCar.com.

General Motors, Ford si Chrysler au avut luna trecuta o cota de piata combinata de 50,1%, fiind pentru prima oara din august 2009 cand companiile americane au depasit pragul de 50%.

Cota de piata a companiilor asiatice a scazut la 39,9%, de la 44,8% in urma cu un an, ca urmare a declinului livrarilor Toyota si Honda.

Piata a fost afectata in iunie si de scaderea peste asteptari a increderii americanilor in economia SUA, in conditiile in care rata somajului a urcat la 9,1% in mai.

Vanzarile auto din Statele Unite isi vor reveni in semestrul al doilea, iar livrarile anuale vor urca la 12,9 milioane de vehicule, potrivit companiilor de cercetare a pietei Edmunds si JD Powe&Associates.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri