“O taxa cu haine ecologiste (“cine polueaza mai mult plateste mai mult“) ar putea fi mai usor acceptata de public. Pana acum, scaderea cuantumului pentru masinile second hand s-a tradus in cresterea vanzarilor de masini rulate in detrimentul celor noi, ceea ce inseamna ca si de acum inainte orice schimbare in sistemul de taxare se va resimti in volumele de vanzari si mai ales in ponderea masinilor noi versus second hand. E suficient sa ne amintim ca daca in 2007 aproximativ 30% dintre inmatriculari erau second-hand, in 2010 procentul a ajuns la 70%“, considera Iulia Cornigeanu, senior research consultant GfK Romania.

Comerciantii de masini rulate nu se asteapta la vanzari in crestere nici anul acesta si mizeaza pe aceleasi volume din 2010.

“Cu siguranta consumatorii si vanzatorii de autoturisme prefera o legislatie previzibila si certa, in defavoarea unei legislatii imprevizibile, care poate distorsiona deciziile comerciale ale participantilor de pe piata auto din Romania. Vanzarile se mentin constante fata de anul trecut, fiind semne ca anul 2011 se va derula in aceiasi parametrii de vanzari ca si anul 2010”, a declarat Miodrag Stanoievici, directorul general al Tiriac Autorulate, companie cu un parc de 400 de masini rulate si doua puncte de vanzare in Bucuresti (Otopeni si Militari).

AAA New Kopel nu mai are in parc autoturisme inmatriculate inainte de 2007. Dealerul de masini rulate are 7.000 de autovehicule in tara, in cele zece puncte de vanzare.

Citeste si:

“Asteptam sa vedem care este forma finala a taxei. Nu dorim sa comentam pana la acel moment. In parcul nostru nu se mai regasesc masini inmatriculate inainte de 2007. In primele sase luni ale acestui ani am vandut aproximativ 1.000 de autovehicule rulate, de doua ori mai mult decat in perioada similara a anului trecut”, a precizat Dudy Perry, CEO al New Kopel Group .

Proiectul de lege privind noua taxa auto prevedea, in forma redactata in 17 iunie, ca taxa sa fie redusa cu circa 30% de la 1 iulie 2011 si sa se aplice si masinilor inmatriculate in tara inainte de 1 ianuarie 2007 la prima vanzare.

Pentru a intra in vigoare, proietul de lege privind noua taxa auto si restituirea banilor trebuie aprobat atat de Guvern, cat si de Parlament. Vacanta parlamentara incepe in luna iulie si va dura pana in septembrie, astfel ca dezbaterile din legislativ asupra proiectului pot incepe cel mai devreme in toamna acestui an.