Castigatorul se va bucura de un foarte cautat si valoros obiect de colectie, pentru ca 911 T a fost repus de catre expertii Porsche Classic in starea sa originala chiar in “localitatea sa natala”, in Stuttgart, acolo unde a fost produs pentru piata americana: „Made in Germany“ – pentru a doua oara, dupa 38 de ani.

Ideea proiectului „Revive the Passion“ a aparut la „Rennsport Reunion“ 2010, in Daytona. In cadrul unei intalniri, reprezentantii PCA, cei ai Porsche Club Service si ai Porsche Classic au considerat interesanta posibilitatea de a nu mai oferi o masina noua Porsche in cadrul traditionalei tombole PCA, ci un exemplar clasic Porsche, care sa prezinte mare interes pentru membri.

Masina potrivita a fost gasita langa Los Angeles si a fost prezentata membrilor clubului in cadrul paradei Porsche care a avut loc in anul 2010 in St. Charles, Illinois, dar conditia de atunci a masinii era mai degraba deplorabila. Apoi, exemplarul 911 T a calatorit pana la Stuttgart, unde expertii de la Porsche s-au ocupat de restaurare.

Aceasta versiune americana 911 T Coupé provine din ultimul an de productie al asanumitului model F si dispune de un motor Boxer cu 6 cilindri, racit cu aer si cu o cilindree de 2,4 litri, furnizand 103 kW (140 CP) la 5.600/min. Viteza maxima este de 205 km/h.

Masina este caracterizata prin caroseria ingusta si este vopsita in combinatia clasica Silver-Metallic (exterior) si negru (interior).

Specialistii atelierului Porsche Classic au luat in primire o masina fara faruri si fara geamuri. Vopseaua era decojita in mai multe locuri, iar anumite piese, erau chiar improvizate, fara sa corespunda echiparii initiale, iar in numeroase dotari erau defecte. Nici pana in prezent nu se stie nimic cu privire la istoria masinii, dar este evident ca perioada lunga in care nu a fost folosita a afectat-o simtitor.

Citeste si:

Fanii au avut posibilitatea de a urmari indeaproape transformarea masinii intr-un obiect de colectie.

Alexander Fabig, seful Porsche Classic a explicat: „Anual intretinem si restauram circa 250 de masini clasice Porsche din intreaga lume, incepand de la modelul 356 si pana la ultimul model 911 Type 993 racit cu aer.“

Lucrarile la restaurarea acestui model 911 T au durat circa un an, incepand de la demontarea completa si pana la transformarea integrala. Toate piesele, chiar si ultimul surub, a trecut prin mainile expertilor Porsche Classic, fiecare piesa fiind verificata, reglata sau inlocuita. Totusi, pentru tratarea anti-coroziva a caroseriei, au fost folosite cele mai moderne metode.

Vopsirea catodica prin scufundarea in baie, care asigura grunduirea optima a caroseriei, este o operatiune standard pentru industria auto moderna si este folosita si in procesul de restaurare integrala de la Porsche Classic. La fel, si in ceea ce priveste vopseaua, specialistii merg in pas cu vremurile si, pentru a proteja mediul, folosesc exclusiv vopsele cu aplicare in mai multe straturi, pe baza de apa.