Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, pare ca, in urma a trei ani de negocieri, va avea de castigat chiar mai mult din colaborarea cu AvtoVAZ, dupa ce Rusia a introdus in acest an penalizari pentru producatorii auto care folosesc componente importate, informeaza Mediafax.

"Investitia parea riscanta in 2008 si chiar mai proasta in 2009, dar acum pare ca Rusia poate deveni o China a Renault", a declarat Gaetan Toulemonde, analist la Deutsche Bank.

Ascensiunea Chinei, care a ajuns cea mai mare piata auto din lume, a facut ca Volkswagen (VW) sa devina cel mai important producator strain din aceasta tara.

Renault, care a platit in 2008 un miliard de dolari pentru o participatie de 25% la AvtoVAZ, cel mai mare producator de automobile din Rusia, vrea sa se foloseasca de brandul Lada pentru a reduce costurile, prin impartirea productiei si a furnizorilor cu AvtoVAZ.

Alianta Renault-Nissan se afla in proces de majorare a participatiei detinute la Avtovaz de la 25% la 51% plus o actiune, iar procesul ar trebui sa se incheie pana la sfarsitul anului.

Citeste si:

AvtoVAZ urmeaza sa fabrice motoare si cutii de viteza pentru cele trei branduri in anul urmator, a anuntat Renault in aceasta saptamana.

Renault produce patru modele la fabrica Avotframos din Moscova, majoritatea motoarelor fiind importate de la fabrica Dacia din Romania si din Spania.

Grupul francez intentioneaza sa produca doua modele la uzina Avtovaz din Toliatti, avand la baza autovhiculul low-cost Logan, pe o platforma comuna cu producatorul rus. Avtovaz va produce la Toliatti doua autovehicule sub marca Lada, iar Nissan unul.

Piata auto din Rusia ar putea creste cu 21%, la 2,3 milioane de vehicule in acest an
, a declarat Emmanuel Quidet, partener din Moscova al firmei de consultanta Ernst & Young (E&Y).

E&Y anticipeaza ca Rusia va devansa in 2015 Germania ca cea mai mare piata auto din Europa, cu livrari de 3,4 milioane de vehicule.