Profitul operational al diviziei de automobile de lux a urcat cu 83%, la 2,4 miliarde euro, iar marja a crescut la 14,4%, datorita vanzarilor foarte bune ale Seriei 5, care a adus cea mai mare contributie la rezultatul financiar al grupului, scrie Mediafax.

BMW a urcat astfel pe pozitia a treia, ca profit, intr-un top al constructorilor de automobile de lux, dupa Porsche si Ferrari.

"Pentru un analist care a acoperit BMW timp de 11 ani este uimitor sa vezi un asemenea nivel al profitului. Niciodata in trecut nu mi-as fi putut imagina ca aceasta companie poate aduce marjele la acest nivel", comenteaza analistul Max Warburton de la Bernstein, calificand rezultatele grupului german drept "pur si simplu grozave".

Piata chineza a absorbit masiv atat Seria 5, cat si modelele de top Seria 7, permitand BMW sa creasca preturile si sa renunte la unele oferte de marketing care ar fi erodat marginile.

"Ceea ce piata subestimeaza total este impactul cererii din China pe preturi la nivel global. Daca nu ar fi fost China, BMW ar fi trebuit sa-si indulceasca ofertele de leasing pentru a vinde inca 20.000 de unitati din Seria 7", noteaza si analistul UniCredit Georg Stuerzer.

Citeste si:

Marja profitului operational este cel mai urmarit indicator financiar pentru constructorii germani de automobile de lux, categorie din care mai fac parte Mercedes-Benz si Audi.

Desi BMW se bucura de un an excelent din punct de vedere al profiturilor, asemenea concurentilor germani, compania insista ca acest nivel de profitabilitate nu este sustenabil si continua sa tinteasca, pe termen lung, o marja operationala de 8-10%.

Veniturile BMW au urcat in trimestrul al doilea cu 16,5%, la 17,8 miliarde euro.

In primul semestru, profitul net al companiei s-a triplat, la peste 3 miliarde euro, iar veniturile au urcat cu 22,1%, la 33,9 miliarde euro.