Vanzarile Goodyear pentru cel de-al doilea trimestru au fost de 5,6 miliarde de dolari, cu pana la 24 de procente mai mari decat in anul precedent. Volumul de unitati de anvelope a totalizat 42,9 milioane de dolari, cu 2 procente mai mult decat in 2010, rezultat reflectat in primul rand din volumul mai slab din industrie, si in special pe segmentul anvelopelor de turisme din America de Nord.

Compania a inregistrat un venit de 382 milioane de dolari pe segmentul operational in al doilea trimestru al anului 2011. Acesta a fost cu pana la 163 milioane de dolari mai mare fata de acelasi trimestru al anului precedent. Venitul pe segmentul operational a reflectat un venit imbunatatit pret/mix de produs de 554 milioane de dolari, care a compensat peste asteptari cresterea pretului la materiile prime (obtinand 381 milioane de dolari net din actiunile de reducere a costurilor la materiile prime).

Venitul net al Goodyear pe cel de-al doilea trimestru al anului in curs, aflat la dispozitia actionarilor comuni, a fost de 40 de milioane (16 centi per actiune), comparativ cu 28 de milioane (11 centi per actiune) din acelasi trimestru al anului trecut.

Vanzarile Goodyear din primele sase luni ale anului 2011 au fost de 11 miliarde, cu pana la 25% mai mari fata de cele 8,8 miliarde de dolari din aceeasi perioada a anului trecut.

Citeste si:

Goodyear se asteapta la o crestere a industriei producatoare de anvelope in 2011. Avand in vedere nivelul volumelor din cel de-al doilea trimestru al anului in curs si o reducere a nivelului previzionat pentru industria anvelopelor de turisme pentru inlocuire din Statele Unite ale Americii, compania se asteapta acum ca volumul unitatilor sale pentru acest an sa creasca pana la nivelul inferior al previziunilor estimate la inceputul anului in curs cu marja cuprinsa intre 3 si 5 procente.

In Europa, segmentul anvelopelor de turisme pentru inlocuire se asteapta sa creasca cu 4 pana la 6 procente, echiparea originala pe segmentul de anvelope pentru turisme cu 4 pana la 8 procente, volumul de anvelope de inlocuire pe segmentul comercial este apreciat la o crestere de 7 pana la 11 procente, iar echiparea originala pe segmentul comercial este apreciat cu o crestere de pana la 50 de procente.

"Pentru Romania ne asteptam la o crestere in linie cu evolutia redresarii economice la nivelul intregii regiuni din care facem parte", a declarat Ovidiu Balan, director general al Goodyear Dunlop Tires Romania.

Goodyear anticipeaza o crestere a costurilor la materiile prime pentru perioada care a mai ramas din 2011 cu peste 30 de procente comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.