Juke este un crossover de talie mica, cu o forma ciudata pentru unii si deosebit de atragatoare pentru altii, o masina care a facut peste 400 de romani sa scoata cel putin 15.000 de euro din buzunar, in doar 9 luni de la lansare.
Modelul de segment B a fost creat la Londra de specialistii centrului Nissan Design Europe si este fabricat la uzina Nissan din Sunderland, Regatul Unit. Nissan spune ca designerii au avut ca surse pentru imaginea lui Juke, chiar si motociclete si masini de raliu.

Crossover-ul are un design unic, cu linii rotunjite si profil de coupe. Grupurile optice spate sunt in forma de boomerang, precum la modelul Nissan 370Z.

Pentru ca s-a dorit ca Juke sa fie un crossover sportiv are garda la sol inalta, roti mari (pneuri 215/ 55 R17), pasajele rotilor accentuate si partea de sus a caroseriei in stil coupe.

Juke are doua grupe de blocuri optice, prima impresie fiind ca cele de sus sunt faza scurta, insa nu este asa, elementele superioare contin luminile de pozitie si semnalizatoarele iar cele rotunde de la mijloc, inspirate de lampile suplimentare ale masinilor de raliu de altadata, functioneaza pentru faza lunga si faza scurta. Farurile de ceata sunt pozitionate in zona de protectie inferioara.

La interior, observam consola centrala inspirata de designul motocicletelor.

Gama Juke ofera trei variante de motorizare, doua pe benzina (1,6 litri 117 CP si 190 CP) si una diesel (1,5 litri 110 CP).

Modelul de test a fost varful de gama cu tractiune integrala si noul motor turbo pe benzina DIG-T de 1,6 litri 190 CP. Cu echiparea Tekna acesta are un pret de 24.840 euro cu TVA.

Motorizarea de 190 CP benzina cu tractiune integrala vine cu o transmisie CVT cu mod manual in 6 trepte. Crossoverul este destul de rapid, atinge 100 km/h in 8,4 secunde. La plecare are un pic de delay pana incepe sa traga in forta, insa dupa 3.000 de ture masina este foarte rapida. Consumul urban daca mergem frumos va fi de 10-12 litri la 100 km.

Juke vine cu sistemul de tractiune integrala All Mode 4x4-i, in combinatie cu suspensiile spate Multilink si cu noul sistem Torque Vectoring System.

Torque Vectoring System amplifica agilitatea si manevrabilitatea, in ciuda garzii la sol inalte. Daca sistemul de tractiune integrala este capabil sa gestioneze permanent distributia cuplului intre puntea fata si puntea spate, sistemul TVS redistribuie cuplul si intre cele doua roti posterioare, intre 0 si 100%.

In viraj, sistemul creste cuplul transmis rotii din exterior. Diferenta de cuplu acordata celor doua roti, stanga si dreapta, permite masinii sa urmeze cu precizie traiectoria stabilita.

Sistemul TVS intelege intentia de virare a soferului, masurand unghiul directiei, forta asupra pedalei si viteza la roata. Monitorizand rotatia fata de axul central vertical al masinii, sistemul optimizeaza cuplul pentru parcurgerea virajului asa cum intentioneaza soferul.

Juke este primul autoturism care foloseste aceleasi butoane pentru doua comenzi diferite, Climate (display-ul afiseaza temperatura in habitaclu iar tastele indica optiunile de distribuire a fluxului de aer) si D-Mode (pentru a alege intre condusul Sport, Normal si Eco).

Noul Nissan Juke este disponibil cu trei niveluri de echipare: Visia, Acenta si Tekna.

In echiparea Tekna avem geamuri laterale spate si luneta fumurii, geamuri si oglinzi electrice, scaun sofer reglabil pe inaltime, computer de bord, ABS+EBD+asistenta la franare, ESP, aer conditionat automat, cruise control, cheie inteligenta + buton start/stop motor, faruri cu aprindere automata, stergator parbriz cu senzor de ploaie, sistem de navigatie cu SD card1, radioCD MP3 cu 6 boxe si port USB, camera de luat vederi pentru marsarier.

Cel mai ieftin Juke costa 15.490 euro, iar prin programul Rabla cu 3 prime de casare poate fi cumparat cu 11.970 euro cu TVA.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice Nissan Juke 4WD
Combustibil: Benzina
Cilindree cmc: 1598
Putere maxima CP (rpm): 190 (5.600)
Cuplu maxim Nm (rpm): 240/2000-5200
Viteza maxima km/h: 200
Acceleratie 0-100 km/h s: 8,4
Tractiune: All Mode 4x4-i cu Torque Vectoring
Cutie viteze tip / trepte: XTRONIC M6-CVT
Consum urban (l/100km) 10,2
Consum extra-urban (l/100km) 6
Consum combinat (l/100km) 7,6
Lungime mm: 4135
Latime mm: 1765
Inaltime mm: 1565
Greutate kg: 1172
Ampatament mm: 2530
Volum rezervor litri: 46
Volum portbagaj litri: 251
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri