Modelele compacte Mercedes clasa C vor intra la vanzare spre sfarsitul acestui an si vor face ca brandul sa devina lider in primul trimestru, in timp ce BMW vinde inca modelele mai vechi din seria 3, a declarat Jim O’Donnell, seful operatiunilor BMW in Statele Unite.

"In primul trimestru, Mercedes va fi numarul 1, intrucat va fi pe o pozitie mai puternica. Pe parcursul anului, ar trebui sa fim inaintea Mercedes", a spus O’Donnell.

Noile automobile din seria 3, care vor intra pe piata in aprilie, vor contribui anul viitor la cresterea vanzarilor BMW cu 12%-15%, a spus el. BMW anticipeaza ca in urmatorii ani va ramane lider pe segmentul brandurilor de lux.

Vanzarile BMW pe piata americana au urcat in iulie cu 13%, la 135.114 automobile, fiind cu 5.182 vehicule mai mari decat cele ale Mercedes.

Livrarile de automobile Lexus ale Toyota Motor au scazut cu 19%, la 102.549 unitati, fiind afectate in continuare de deficitul de componente rezultat in urma cutremurului produs in martie in Japonia.

Citeste si:

Lexus a fost cel mai vandut brand auto de lux in Statele Unite in ultimii 11 ani.

Cresterea vanzarilor la nivel mondial va incetini usor in a doua jumatate a anului, a declarat Ian Robertson, director de vanzari al BMW, din cauza schimbarilor de modele si a incertitudinilor privind stabilitatea economiei globale.

"Nimeni nu poate sa ignore ce se intampla pe plan economic. Suntem precauti", a spus Robertson.

Succesul din acest an al BMW s-a datorat reproiectarii gamei de automobile din seria 5, lansata anul trecut, si a vehicului sport utilitar X3.