Cercetatorii au echipat un model BMW 5 Sedan cu programe inteligente, precum si cu sisteme complexe de senzori. Modelul a parcurs aproape 5.000 de kilometri.

Functia avansata de asistare condus automat pe autostrada poate fi activata prin apasarea unui buton. Din acel moment, sistemul aflat in faza de prototip poate controla automat accelerarea si franarea si poate depasi in deplina siguranta masinile mai lente.

In faza incipienta a proiectului, una dintre provocarile cele mai importante a implicat reactia fata de vehiculele (automobile, motociclete sau camioane) care intra pe autostrada sau care ies de pe aceasta - chiar si aceasta problema putea fi rezolvata printr-o abordare corecta.

Citeste si:

Sistemul-prototip a reactionat bine la aceste situatii, permitand vehiculelor sa intre in trafic si chiar a schimbat banda pentru a oferi spatiu suficient astfel incat cei care intrau pe autostrada sa o faca intr-o maniera sigura. Aceste manevre au fost posibile la viteze de pana la 130 km/h, dar in conformitate cu actualele norme privind limita de viteza sau alte situatii, precum zonele in care depasirea este interzisa.

Prin accesarea hartilor digitale, a camerei si a datelor de localizare de la un GPS foarte precis, prototipul automatizat isi poate determina locul pe banda de rulare si primeste si informatiile exacte cu privire la traseul pe care il urmeaza, inclusiv numarul de benzi de pe diferite sectiuni ale autostrazii.

Aceasta informatie este completata de datele receptionate de la camera integrata in sistemul de avertizare la parasirea sensului. Obiectele din fata masinii sunt detectate de senzorii radar ai tempomatului adaptiv cu functie Stop&Go si de un scaner laser. Acelasi lucru este valabil si pentru obiectele aflate in lateralul si in spatele automobilului.