Compania spera sa intre pe profit anul viitor dupa ce a fost pe pierderi din 2008 si pana in prezent.

“In 2012, tintim sa crestem cota de piata la 4,5%. Majorarea cotei de piata se transpune intr-o cifra de afaceri mai mare cu circa 50%. Aceasta, ca rezultat al schimbarii mixului de produse, prin cresterea numarului de masini premium. Incercam sa stopam pierderile. Nu stiu cand am putea inregistra profit in Romania, sper ca anul viitor. Compania pierde bani din 2008, are multe costuri”, a declarat Ori Lahav, directorul general al Mediterranean Car Agency (MCA), compania care a preluat Auto Italia, la prezentarea in Romania a noilor modele Lancia Thema, Lancia Ypsilon, Fiat Freemont, Fiat 500 Cabrio si Infinti M Hybrid.

Grupul Levi a preluat Auto Italia in mai 2011, iar dupa primele 6 luni (mai-octombrie) vanzarile de masini au crescut cu 82% fata de primele 4 luni ale acestui an, de la 168 la 306 de masini pe luna. Vanzarile de piese de schimb au crescut cu 21% in aceeasi perioada.

In octombrie 2011, cota de piata combinata a fost de 3,4%, din care 2,3% pentru autoturisme si 12% pentru LCV.

Pentru anul acesta, Auto Italia se asteapta la vanzarea a 3.000 de masini.

“Mizam pe vanzarea a 3.000 de masini anul acesta, am vandut pana in prezent 2.450 - 2.500 de unitati. Volumele sunt inca mici, dealerii au nevoie de vanzari mai mari ca sa se stabilizeze. Sper ca anul viitor, trendul se va schimba si vom vedea o crestere a industriei auto din Romania”, a mai spus Lahav.

Citeste si:

La cresterea volumului de vanzari Auto Italia va participa pe langa Jeep si Lancia, care are o gama de modele mult mai mare.

“Marca Jeep a fost bine primita in Romania, a depasit asteptarile noastre, am terminat stocul de Grand Cherokee intr-o singura luna. De asemenea, relansam brandul Lancia, pana acum a fost la vanzare un singur model, de acum vom avea patru, Grand Voyager, Thema, Ypsilon, Delta. Anul viitor vom mai aduce in Romania in februarie modelul Fiat Panda”, a precizat Lahav.

In viitor, este posibil ca Auto Italia sa mai aduca marci in portofoliu, insa ca importator nu ca dealer.

“Pe termen lung, suntem siguri ca Romania se va dezvolta si vrem sa fim pregatiti. Daca va fi o oportunitate sa aducem o alta marca o vom face. In urma cu 3 luni un brand european a vrut sa fim dealeri, insa noi nu vrem asta, noi vrem sa fim importatori”, a adaugat Lahav, care spune ca in momentul achizitiei au fost cumparate doar brand-urile care au considerat ca pot avea succes in Romania, renuntand la SsangYong, Segway si Honda Motorcycles.

Auto Italia va mai face investitii in retea, angajati, in sistemul IT, marketing, service. “Nu poti reusi fara investitii, insa trebuie sa reduci costurile pentru lucruri care nu sunt o necesitate”, considera Lahav.

Compania Mediterranean Car Agency este importatorul exclusiv in Israel al marcilor Grupului Fiat din anul 1950. AutoItalia are in Romania 8 marci Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, Maserati, Infiniti si Abarth.