Mazda Motor Corporation a dezvoltat un sistem de franare regenerativa care foloseste un capacitor, denumit “i-ELOOP” (intelligent Energy Loop).
Mazda va introduce sistemul pe modelele de serie incepand cu anul 2012. In conditiile de condus de zi cu zi, cu accelerari si franari dese, “i-ELOOP” imbunatateste consumul de combustibil cu aproximativ 10%.

Comparativ cu bateriile, capacitoarele pot fi incarcate si descarcate rapid si in plus sunt rezistente la un numar mare de cicluri de incarcare-descarcare.

“i-ELOOP” transforma energia cinetica a automobilului in energie electrica, in timp ce acesta franeaza si foloseste curentul stocat in capacitor pentru a alimenta sistemele de climatizare, audio si alte componente electrice.

Spre deosebire de hibride, sistemul Mazda nu necesita un motor electric si o baterie dedicate.

“i-ELOOP” integreaza un alternator cu tensiune variabila de 12-25V, un capacitor electric cu doua straturi si rezistenta redusa si un convertor curent continuu/curent continuu. “i-ELOOP” incepe sa recupereze energia cinetica din momentul in care soferul ridica piciorul de pe pedala de acceleratie si vehiculul incepe sa decelereze.

Alternatorul genereaza electricitate pana la 25V pentru o eficienta maxima, inainte sa il trimita catre capacitor (EDCL) pentru stocare. Capacitorul, care a fost dezvoltat pentru a fi utilizat intr-un autovehicul, poate fi incarcat la nivel maxim in decurs de cateva secunde.

Convertorul transforma energia electrica din 25V in 12V, inainte ca aceasta sa fie distribuita direct componentelor electrice ale vehiculului. Sistemul incarca, de asemenea, bateria automobilului, daca este necesar. “i-ELOOP” intervine ori de cate ori masina decelereaza, eliminand astfel situatia in care motorul consuma combustibil in plus pentru a produce electricitate. In consecinta, in conditii de trafic intens, consumul de combustibil este imbunatatit cu aproximativ 10%.

“i-ELOOP” functioneaza de asemenea impreuna cu sistemul unic Mazda “i-stop” care extinde perioada in care masina este oprita automat in trafic.

Sistemul “i-eloop” isi va face debutul mondial la Salonul Auto de la Tokio, inglobat in modelul concept Takeri care integreaza tehnologia Skyactiv si limbajul de design Kodo – sufletul miscarii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri