Am avut la dispozitie 11 SUV-uri ML cu motorizarile 6 diesel 250 BlueTec 4Matic 204 CP (55.700 euro cu TVA) si 350 BlueTec 4Matic 258 CP (59.300 euro cu TVA). Functia Eco start/stop este standard, iar transmisia automata este 7G-Tronic Plus.

A treia generatie a clasei ML este in medie mai economica decat modelul anterior cu 25% si beneficiaza de noi sisteme de tractiune integrala, suspensie si asistenta. Noul ML primeste optional un rezervor de 93 de litri (70 litri in standard), pentru o autonomie mai mare.

Pentru test am ales doua SUV-uri ML cu motorul diesel de 3 litri 258 CP. Ambele au inregistrat un consum extraurban de 10,5-10,7% pe ruta -Valcea-Sibiu-Brasov-Bucuresti. Consumul este destul de bun avand in vedere ca am condus cat am putut de sportiv, atat in mod automat cat si manual folosind padelele de langa volan.

Masina raspunde instant la apasarea pedalei de acceleratie, iar schimbarea treptelor se face lin fara a observa soferul. Motorul Euro 6 este foarte silentios si pentru ca nu vrea sa polueze exagerat, daca apasam acceleratia la podea cand stam pe loc acul turometrului nu va trece de 3.000 de ture.

Noul ML ne-a dat voie sa abordam curbe cu 100 km/h fara probleme, sa reducem rapid viteza la intrarea in localitati si sa acceleram puternic in depasiri.

Mercedes mi-a demonstrat ca poate fi premium si in off-road, am condus circa 10 km pe un drum forestier cu pietre fara sa simt vibratii in interior, am urcat pe scari cu un model Airmatic cu garda la sol de 28,5 cm, care poate depasi vaduri adanci de 60 de cm, si am stat pe 2 roti pe un traseu special.

In premiera pe clasa M sunt oferite barele stabilizatoare active prin sistemul Active Curve System ce poate fi comandat impreuna cu suspensia Airmatic cu amortizoarele ADS controlate electronic sau cu pachetul on&offroad.

Noua generatie Mercedes-Benz ML beneficiaza de tractiune integrala permanenta 4Matic impreuna cu 4ETS, sistemul de control electronic al tractiunii, un buton special de off-road, sistemul de asistare la plecarea din plan inclinat care ca si DSR (Downhill Speed Regulation) ajuta la urcarea si la coborarea pantelor, fiind oferite standard.

Niciuna dintre masini nu s-a defectat in timpul testelor facute de 30 de persoane, ceea ce imi ofera un plus de incredere in SUV-ul premium.

In standard, noul ML include sistemele Attention Assist, Pre-Safe, Brake Assist, iar optional Active Lane Keeping Assist (mentinere banda de rulare), Active Blind Spot Assist (asistent unghi mort).

La interior noua Clasa M ofera cu 24 mm mai mult spatiu in spate. Capacitatea maxima de incarcare este de 2010 litri cu bancheta spate rabatata complet. Mai multe detalii despre noua Clasa M sunt disponibile aici.

In ceea ce priveste Clasa B aceasta a primit o platforma tehnica complet noua, caroseria avand o inaltime mai mica (1,55 cm) decat vehicul model, o garda la sol mai joasa cu 5 cm, iar inaltimea scaunelor fata de drum a fost scazuta cu 86 mm.

Citeste si:

Noua Clasa B a primit in standard sistemul de avertizare coliziune si in premiera, optional, sistemul Pre-Safe.

Am condus intre Rasinari si Paltinis un model B 180 CDI BlueEfficiency cu un motor de 1,8 litri 109 CP si transmisie manuala cu 6 trepte (25.900 euro cu TVA). Am fost multumit de cat de bine trage desi are putin peste 100 CP si 1.400 kg. Un alt atuu este stabilitatea, mult imbunatatita fata de modelul anterior pe care am avut ocazia sa il conduc in urma cu cativa ani.

Transmisia automata 7G-Tronic poate fi comandata si pe noua Clasa B. Cel mai ieftin model Clasa B este 180 BlueEfficiency cu un motor pe benzina de 1,6 litri 122 CP, al carui pret porneste de la 24.600 euro cu TVA. Mai multe detalii despre noua Clasa B sunt disponibile aici.

Detalii tehnice Mercedes-Benz ML 350 BlueTec 4Matic

Motor: 3,0 litri diesel

Transmisie automata cu 7 trepte

Putere maxima: 258CP/3.600 rpm

Cuplu maxim: 620 Nm/1.600-2.400 rpm

Viteza maxima: 224 km/h

Acceleratie (0-100 km/h): 7,4 s

Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 8,4/ 6,8/ 7,4

Lungime/latime/inaltime: 4,8/1,92/1,79 m