Ultimul automobil Lancia Ypsilon subcompact va iesi de pe linia de fabricatie a uzinei cu o istorie de 41 de ani pe 24 noiembrie.

Decizia are loc in conditiile in care supracapacitatea de productie din Europa ar putea creste anul viitor cu 41%, la 2,92 milioane de vehicule, potrivit estimarilor companiei de analiza a pietei IHS Automotive.

In urma masurii, capacitatea de productie a Fiat va scadea cu pana la 140.000 de vehicule pe an.

"Sectorul auto mondial sufera de ani de zile de supracapacitate. In Europa, situatia a ajuns in punctul de sufocare", a declarat directorul general al Fiat, Sergio Marchionne.

Seful Fiat a participat vineri, 2 decembrie, alaturi de directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, si seful Ford Motor in Europa, Stephen Odell, la o reuniune a liderilor companiilor de profil cu reprezentanti ai Comisiei Europene, pentru a discuta perspectivele industriei auto.

Asociatia europeana ACEA a cerut liderilor politici sa actioneze rapid pentru a readuce increderea in regiune.

Marchionne a fost ales vineri presedinte ale ACEA.

Probleme de supracapacitate

"Una dintre sperantele mele este de a vedea dorinta de refacere a stabilitatii economice in Europa, care ar reduce presiunile asupra industriei auto. Avem nevoie de o piata sanatoasa pentru a putea rezolva problema supracapacitatii", a afirmat Marchionne la Bruxelles.

Citeste si:

Cererea de masini in Europa ar putea scadea in 2012 pentru al cincilea an consecutiv, la 12,9 milioane de vehicule, in coborare cu 1% fata de acest an si cu 17% comparativ cu un maxim atins in 2007.

Productia din regiune s-ar putea reduce anul viitor cu 2,9%, la 16,4 milioane de vehicule, comparativ cu o crestere de 1,8% a capacitatii de productie, la 19,3 milioane de unitati, potrivit estimarilor IHS.

Pana la decizia Fiat de inchidere a fabricii din Sicilia, producatorii europeni au fost incapabili sa ia masuri hotarate de reducere a productiei.
Amestecul politicului a impiedicat restructurarea, in conditiile in care guvernele au sustinut cererea prin programe de stimulente.
Eforturile guvernamentale de prevenire a reducerii numarului de locuri de munca in Europa continua.

In Franta, presedintele Nicolas Sarkozy, care se confrunta cu alegeri prezidentiale peste sase luni si cu cel mai ridicat somaj din peste 10 ani, a cerut luna trecuta directorului general al Peugeot, Philippe Varin, sa reconsidere un plan de desfiintare a 6.800 de locuri de munca.

Peugeot, al doilea mare producator auto european dupa Volkswagen, s-a distantat in acest an de o propunere de inchidere a unei fabrici din Franta, dupa ce guvernul a considerat-o inacceptabila.

Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, s-a angajat in luna mai sa orienteze productia din Franta a grupului catre segmentul superior al pietei, in schimbul sustinerii din partea guvernului, care detine o participatie de 15% la grup, pentru numirea unui nou director operational.

Guvernul francez nu este singurul care influenteaza deciziile din industria auto.

Cancelarul german Angela Merkel s-a implicat in vanzarea Opel de catre General Motors, conditionand ajutorul de stat de schimbarea proprietatii. Vanzarea nu a mai avut loc dupa ce General Motors s-a razgandit in noiembrie 2009, dupa ce a iesit din faliment.