Mazda a efectuat un drive test la Poiana Brasov cu modelul Mazda3 facelift sedan si sport, iar una dintre masini a fost cel mai puternic compact al marcii, MPS 260 CP, care accelereaza pana la 100 km/h in 6,1 secunde.
Modelul Mazda3 a strans de la lansare peste 3 milioane de fani la nivel global.

Anul acesta, Mazda3 a primit un facelift care se remarca la exterior prin grila frontala in cinci puncte redesenata, noi faruri de ceata rotunde, bara fata si spate redesenate, o noua culoare pentru caroserie Autumn Bronze si jante de 17 inch.

La interior, faceliftul are ecranele de pe bord iluminate in alb, fata de rosu la vechiul model. Noi nuante sunt disponibile si pentru scaune, care au acum un alt design in zonele centrale.

Optional, consola centrala poate veni cu un sistem de navigatie TomTom cu un ecran de 5,8 inch. O alta noutate este indicatorul de schimbare a vitezelor si sistemul audio Bose.

Inginerii Mazda spun ca au recalibrat amortizoarele pentru a reduce zgomotul in interior si pentru a creste confortul.

Am ales pentru test modelul Mazda3 facelift MPS cu motorul de 2,3 litri DISI Turbo 260 CP, care are un pret in Romania de 27.390 euro cu TVA.

Primul contact cu MPS-ul l-am avut intre Rasnov si Poiana Brasov, pana atunci am stat in dreapta si am lasat pe altcineva sa conduca. Diferenta este enorma cand ai comenzile masinii, din dreapta nici nu imi trecea prin cap cat de bine se conduce si ce senzatii iti ofera.

Nu am gasit defecte pentru Mazda3 MPS. Pe soseaua virajata spre Poiana Brasov sta exemplar desi pe jos era putina zapada, poate de 2-3 ori a intervenit sistemul de stabilitate. Am observat ca masina te cam lasa sa iti faci de cap si te corecteaza foarte tarziu, cand te expui unui risc ridicat.

M-am simtit in Mazda3 MPS la fel precum intr-o masina germana premium, rapida si confortabila, un autoturism puternic cu o caroserie rigida, cu amortizoare optimizate si o suspensie imbunatatita. Materialele folosite in interior arata bine, cele pentru bord sunt putin cam tari.

Volanul MPS, care pare ca nu are servodirectie, iti ofera un raspuns prompt si ii da masinii o tinuta de drum exemplara.

Nivelul de zgomot este redus chiar si in MPS, singurul sunet fiind cel de evacuare cand urcam in ture. Consumul de carburant este pe masura placerii, cu cat fortezi mai mult cu atat creste, 11-12 litri la 100 km in afara orasului.

Mazda3 facelift are in standard MP3, computer de bord, cotiera fata, ABS, EBD, asistenta la franare, TCS (sistemul de control al tractiunii) si DSC, 6 airbag-uri, aer conditionat, geamuri electrice fata.

Optional sunt disponibile indicatorul de franare de urgenta (ESS), sistemul RVM destinat monitorizarii partii din spate a autovehiculului, sistemul de navigatie TomTom, farurile bi-xenon adaptive si senzorii de parcare.

La testele de siguranta Euro NCAP modelul a obtinut 5 stele.

Mazda3 facelift dispune de cinci motorizari Euro V, trei diesel (1,6l 116 CP, 2,2l 150 CP sau 185 CP) si doua pe benzina (1,6 litri 105 CP, 2 litri 150 CP echipat cu sistemul i-stop). Transmisia este manuala cu 6 trepte, doar motorul pe benzina de 150 CP vine si cu o cutie automata in 5 trepte.

Pretul de pornire este de 14.390 euro cu TVA pentru benzina si 16.390 euro cu TVA pentru diesel, avand o reducere de lansare de 2.000 de euro. Modelul beneficiaza de 5 ani garantie in limita a 150.000 de km.

Mai multe informatii despre Mazda3 facelift sunt disponibile aici.

Date tehnice MPS facelift
MZR 2,3l DISI Turbo
Greutate fara sarcina 1.280 kg
Putere nominala kW (PS) 191 (260) / 5.500 rpm
Cuplu maxim, Nm 380 / 3.000 rpm
Acceleratie, 0-100 km/h 6,1 sec
Viteza maxima, km/h 250
Consum combustibil, l/100 km combinat 9,6
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri