Romanii isi doresc cu precadere masini second hand (61%), masinile noi ocupand doar 12% din intentiile de achizitie.
Prin comparatie cu 2010, se constata o scadere a intentiei de cumparare (-10%) de masini noi si o crestere pe zona de second hand (15%).
Pentru costurile de intretinere romanii prefera brandurile Daewoo, Skoda, Opel, iar pentru un consum redus de carburant mizeaza pe motorizarile marcilor Volvo, Toyota, Skoda si Peugeot.
La deprecierea finisajelor (uzura), romanii au incredere in Volvo, Mitsubishi, Toyota, BMW, insa le recomanda prietenilor sa isi cumpere Volvo, Mercedes, VW si Audi.
La intentia de achizitie a aceleiasi marci cel mai bine au iesit marcile Audi, Mercedes si BMW.
In momentul cumpararii unui autoturism tinerii se uita la motorizare si pret, iar persoanele peste 55 de ani la rulaj si consum. Tinerii prefera mediul online si targurile, iar cei mai in varsta parcurile auto si anunturile in ziar.
Majoritatea respondentilor sondajului auto.ro conduc autoturisme Dacia, fabricate inainte si dupa 2004, urmate de marcile VW (15%), Opel (14%), Ford si Renault. Dintre autoturismele straine cele de provenienta germana detin majoritatea (cu un procent de peste 40%).
Masinile detinute de respondenti sunt in procent de 74% rulate si 26% noi. Cele mai multe masini noi sunt Dacia, urmate de Skoda si Renault. La second-hand cea mai mare pondere o au marcile VW, Opel, Audi, BMW si Ford.
Cel mai mare procent de respondenti sunt barbati (88%), au studii medii si superioare (86%), sunt din regiunea Muntenia (32%), Ardeal (20%) si au un venit intre 1.400 lei si 2.700 lei (33%).
Pe regiuni cele mai multe masini noi sunt in Bucuresti si Muntenia, iar cele mai multe masini second hand sunt in Banat si Ardeal.
Vechimea parcului auto romanesc este de 6-10 ani (care se incadreaza in media europeana). Intervalul 2005 – 2009 a fost unul bun pentru Dacia (dupa 2004), Renault si Skoda – pe de o parte datorita preturilor mai scazute, pe de alta parte datorita programului Rabla. In intervalul 1991-1999 – predomina marcile germane, alaturi de Daewoo si Dacia.
Posesorii de BMW, VW, Audi si Ford sunt lideri la numarul de kilometri parcursi in ultimul an.
O alta concluzie a studiului este ca tinerii cauta cu precadere autoturisme second hand in mediul online si targuri auto, in timp ce persoanele mai in varsta apeleaza la parcurile auto si anunturile in ziar.
Modalitatea de tranzactionare preferata este cea prin intermediul internetului, respectiv a site-urilor specializate, pretul si starea tehnica fiind principalii factori in luarea deciziei de cumparare.
Auto.ro si compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown au realizat un sondaj online pe 26.500 de respondenti in perioada mai-octombrie 2011.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: