Declinul pietei europene a fost generat in principal de economiile de la "periferia" zonei euro, afectate de criza datoriilor de stat. Piata italiana a inregistrat cea mai abrupta scadere ca volum, in timp ce Grecia a afisat cea mai abrupta corectie procentuala (-33%), urmata de Portugalia (-27%) si Spania (-18,8%).
Inmatricularile din Italia au coborat cu 10,6% (aproximativ 200.000 de unitati) in primele noua luni, la 1,636 milioane de autoturisme.
Si Marea Britanie a consemnat o scadere puternica, de 4,5%, la 1,822 milioane, in timp ce piata franceza s-a contractat usor, cu 0,3%, la 2,016 milioane de automobile. Germania, cea mai mare piata europeana, a inregistrat o crestere de 9,1%, la 2,929 milioane de unitati, amortizand astfel cu circa 250.000 de unitati declinul de volum calculat la nivelul UE.
Piata romaneasca s-a contractat cu 9,8% in primele 11 luni, la 73.998 de inmatriculari de autoturisme noi, cu o scadere de 10,1% in noiembrie, la 10.279 de unitati. Datele prezentate de ACEA corespund informatiilro transmise anterior de Directia Regim permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Inmatricularile Dacia in UE au scazut cu 4,6% in primele 11 luni, la 227.839 autoturisme, insa au crescut in noiembrie cu 5,7%, la 25.373 de modele, se arata in comunicatul ACEA. In Romania inmatricularile constructorului local au coborat in perioada ianuarie-noiembrie cu 22,2%, la 21.314 unitati, potrivit datelor DRPCIV.
Dintre marii constructori, scaderea pietei europene a afectat in principal grupurile PSA Peugeot Citroen (-8,2%), Renault (-7,9%), Fiat (-11,9%), Toyota (-8,1%) si Ford (-3,7%). Volkswagen, cel mai mare constructor auto european si al doilea la nivel mondial, a reusit insa o crestere de 7,4% in primele 11 luni pe piata UE, la 2,824 milioane de inmatriculari de autoturisme noi.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: