Inmatricularile de autoturisme Dacia noi au crescut in noiembrie in UE cu 5,7% fata de aceeasi luna a anului trecut, dar au scazut cu 4,6% la nivelul primelor 11 luni, in timp ce piata romaneasca sufera contractii mai abrupte decat cea europeana, potrivit datelor prezentate de ACEA.
Piata europeana a inregistrat in perioada ianuarie-noiembrie o contractie de 1,4%, la 12,157 milioane de inregistrari, cu un declin mai accentuat, de 3,5%, la nivelul lunii noiembrie, cand au fost inmatriculate 1,03 milioane de autoturisme noi.

Declinul pietei europene a fost generat in principal de economiile de la "periferia" zonei euro, afectate de criza datoriilor de stat. Piata italiana a inregistrat cea mai abrupta scadere ca volum, in timp ce Grecia a afisat cea mai abrupta corectie procentuala (-33%), urmata de Portugalia (-27%) si Spania (-18,8%).

Inmatricularile din Italia au coborat cu 10,6% (aproximativ 200.000 de unitati) in primele noua luni, la 1,636 milioane de autoturisme.
Si Marea Britanie a consemnat o scadere puternica, de 4,5%, la 1,822 milioane, in timp ce piata franceza s-a contractat usor, cu 0,3%, la 2,016 milioane de automobile. Germania, cea mai mare piata europeana, a inregistrat o crestere de 9,1%, la 2,929 milioane de unitati, amortizand astfel cu circa 250.000 de unitati declinul de volum calculat la nivelul UE.

Piata romaneasca s-a contractat cu 9,8% in primele 11 luni, la 73.998 de inmatriculari de autoturisme noi, cu o scadere de 10,1% in noiembrie, la 10.279 de unitati. Datele prezentate de ACEA corespund informatiilro transmise anterior de Directia Regim permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Inmatricularile Dacia in UE au scazut cu 4,6% in primele 11 luni, la 227.839 autoturisme, insa au crescut in noiembrie cu 5,7%, la 25.373 de modele, se arata in comunicatul ACEA. In Romania inmatricularile constructorului local au coborat in perioada ianuarie-noiembrie cu 22,2%, la 21.314 unitati, potrivit datelor DRPCIV.

Dintre marii constructori, scaderea pietei europene a afectat in principal grupurile PSA Peugeot Citroen (-8,2%), Renault (-7,9%), Fiat (-11,9%), Toyota (-8,1%) si Ford (-3,7%). Volkswagen, cel mai mare constructor auto european si al doilea la nivel mondial, a reusit insa o crestere de 7,4% in primele 11 luni pe piata UE, la 2,824 milioane de inmatriculari de autoturisme noi.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri