Germanii au reusit sa ii aduca lui Beetle un design modern, atragator, pastrand imaginea sa unica, farurile rotunde si mari, pasajele puternic evidentiate ale rotilor si spatele inconfundabil. Noul Beetle este acum mai patratos si mai masculin.

Linia acoperisului noului Beetle este in esenta la fel ca a modelului original din 1938, insa cabina are alte dimensiuni, fata de predecesor este mai putin inalta (1.486 mm) si mai lata (1.808 mm).

Ce dotari ofera Volkswagen Beetle

Ca senzatie oferita, la volanul noului Beetle te simti ca intr-un Golf 6 ascuns intr-o caroserie de coupe cu design sportiv. Noua generatie Beetle are diverse elemente imprumutate de la celelalte modele Volkswagen, cum ar fi oglinzile de la Scirocco si alte accesorii de la Golf (ecranul tactil de 7 inch), iar daca il privim din spate ne lasa impresia ca a imprumutat si ceva de la Porsche.

Cum Beetle este o masina pentru tineri, VW a rigidizat suspensia si a imbunatatit raspunsul directiei pentru un condus sportiv, modelul parand mai stabil decat un Golf.

Versiunea de test a avut motorizarea pe benzina de 1,2 litri TSI 105 CP, cu transmisie manuala in 6 trepte, al carui pret in Romania este in echiparea de baza de 15.500 euro cu TVA, iar in echiparea Design de 16.370 euro cu TVA.

Excelent motorul de 1,2 litri din punct de vedere al sportivitatii si autonomiei. Consumul in afara orasului a fost de 5% la o viteza de 80 km/h si in jur de 8% in oras. Propulsorul trage destul de bine greutatea de 1.270 kg, accelerand de la 0 la 100 km/h in 10,9 secunde. Masina este mai rapida pana in 80 km/h (7,2 secunde), dupa care trebuie sa ai mai multa rabdare pentru ca acceleratia devine mai lenta.

Fata de modelul din 1998, portbagajul noului Beetle este acum mai mare cu 100 de litri, avand 310 litri sau 905 litri cu scaunele spate rabatate. Un spatiu de stocare interesant gasim deasupra torpedoului cu un capac care se deschide in sus, disponibil doar pe versiunile mai scumpe.

Citeste si:

Scaunele fata sunt confortabile, insa nu putem spune acelasi lucru si despre cele din spate, mai micute, unde incap doar doua persoane. Plasticul folosit pe fetele usilor si pe consola centrala este dur dar nu deranjeaza foarte tare.

La bord comenzile sunt bine amplasate, pot fi gasite usor, nu te nemultumeste nimic, doar ecranul tactil de 7 inch se misca cam incet si astepti pana schimba posturile de radio.

Ca variante de echipare se poate alege intre Basis, Design si Sport. In standard, Beetle vine cu asistent urcare rampa, ESP, computer de bord, airbag-uri fata si cortina, geamuri electrice, inchidere centralizata, CD MP3, jante de otel pe 16'.

Echiparea Sport este disponibila doar cu motorizarile de 1,4 TSI 160 CP si 2 litri TSI 200 CP. Cel de-al patrulea motor disponibil pe Beetle este propulsorul diesel de 1,6 litri 105 CP, al carui pret de pornire este de 17.860 euro cu TVA.

Mai multe informatii despre noul Volkswagen Beetle sunt disponibile aici.

Detalii tehnice Volkswagen Beetle 1,2 TSI

Motor: benzina, 1.197 cmc
Transmisie manuala cu 6 trepte
Putere maxima: 105 CP/5.000 rpm
Cuplu maxim: 175 Nm/1550-4100 rpm
Viteza maxima: 180 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 10,9 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 7,6 / 5,0 / 5,9
Capacitate rezervor: 55 litri
Lungime: 4,28 metri
Latime: 1,80 metri
Inaltime: 1,48 metri
Emisii CO2 g/km: 137 g/km
Masa proprie (kg) 1.274