Terminalul va avea o capacitate de pana la 5.000 de masini si va fi amplasat in vecinatatea tronsonului de cale ferata Bucuresti - Pitesti - Craiova. Compania germana va asigura si transportul pe calea ferata de la terminalul de Leordeni, in colaborare cu operatori feroviari din Romania

Centrul, construit de subsidiara din Romania a companiei germane, Conlog - Dezvoltare Imobiliara si Consiliere Logistica, este proiectat in special pentru deservirea celor doi producatori auto locali - Automobile Dacia si Ford Romania.

"Inca nu a fost incheiata o colaborare cu cei doi constructori auto. Suntem in discutii avansate cu grupul Renault, iar in perioada urmatoare ar putea fi stabilite detaliile contractuale", a declarat directorul de proiect al subsidiarei, Sebastian Macriniuc.

El a precizat ca reprezentantii companiei germane negociaza si cu Ford Romania in vederea semnarii unui contract.

Proiectul din Leordeni, situat la aproximativ 30 de kilometri de Pitesti, se desfasoara pe o suprafata totala de 24,8 hectare, iar finalizarea primei etape a constructiei este programata pentru luna mai a acestui an.

Citeste si:

"Proiectul a inceput anul trecut si va fi dezvoltat etapizat. Prima faza consta in finalizarea lucrarilor de racord la calea ferata, platforme, parcari, drumuri de acces, retele de utilitati etc. In acest stadiu, terminalul se va desfasura pe o suprafata de 7 hectare. A doua etapa presupune constructii administrative si de servicii, si eventuale extinderi in functie de necesitati", a mentionat Macriniuc.

Printre clientii terminalului se vor numara si importatori si distribuitori auto.

Grupul german, infiintat in 1975 la Munchen, desfasoara activitati de logistica si transport feroviar si rutier de autovehicule in Germania, Rusia, Polonia, Cehia si Italia.

Compania, cu afaceri de peste 200 milioane euro, are 25 de terminale auto in Europa si detine 1.500 de vagoane pentru transport.