Numarul masinilor second-hand scoase spre vanzare la un pret mai mic sau egal cu 5.000 de euro a crescut cu 16% fata de 2010, in timp ce numarul masinilor listate cu un pret cuprins intre 5 000 si 10 000 de euro a scazut cu 9,3%.

Majoritatea masinilor scoase la vanzare de romani (61%) au fost fabricate intre 2000 si 2007. Media de varsta a celor mai listate masini in 2011 a fost de 8 ani.

Aproape 30% dintre masinile listate au fost fabricate intre 1990-1999, iar circa 19% intre 2008-2011.

Marcile germane sunt pe primele 3 locuri, Wolkswagen, Opel si BMW. Pe ultimele locuri sunt Fiat, Peugeot si Dacia.

Citeste si:

Datorita consumului specific mai mic, masinile diesel sunt tranzactionate intr-un numar mai mare. Peste 55% dintre anunturile postate pe autovit.ro in 2011 au propulsoare diesel, in timp ce 42,8% reprezinta masinile care folosesc benzina. Restul de 1,6% dintre anunturile totale reprezinta masini ce folosesc GPL (1,4%) si GNC (0,01%).

Masinile propulsate de motoare cu tehnologii inovatoare, cum ar fi hibridele sau masinile electrice, nu se afla inca in atentia romanilor, acestea reprezentand doar 0,14% din numarul masinilor listate in 2011 pe site-ul auto.

Peste 41% dintre romani au dorit sa vanda masini cu o capacitate cilindrica intre 1.700 si 2.000, urmate de cele cu o capacitate intre 1.500-1.600 intr-o proportie de 20,04%, in timp ce doar 3,16% dintre masinile postate pe site au o capacitate cilindrica mai mare de 3.500.

Autovit.ro este parte a concernului sud-african Naspers, prin subsidiara sa europeana MIH Allegro BV. Autovit.ro a fost lansat in Romania in anul 2000, fiind disponibile circa 20.000 de anunturi nu mai vechi de 15 zile, generand un trafic zilnic estimat la peste 80.000 de vizitatori unici.