Puncte critice in sectorul auto in 2012

Desi perspectiva pe termen lung ramane pozitiva, incetinirea cresterii pietelor emergente va fi un motiv de ingrijorare pentru industria auto in 2012.

Asteptarile privind evolutia celor mai importante piete auto din lume vizau o revenire la nivelul din 2007 pana anul acesta. Cel mai probabil insa, pietele auto dezvoltate din Europa vor inregistra in continuare vanzari modeste, ca urmare a crizei datoriilor suverane, in timp ce cresterea vanzarilor in Statele Unite ramane deocamdata incerta.

Intensificarea competitiei la nivel global intre producatorii de piese auto OEM va pune presiuni pe lantul de aprovizionare din industria auto. Economiile emergente, in special China, au devenit cele mai mari piete pentru o serie de producatori de piese cu operatiuni globale. In consecinta, acesti producatori se confrunta cu situatia in care trebuie sa isi apere cota de piata in tarile de origine, concomitent cu nevoia de castiga teren in pietele emergente.

Industria auto isi va reveni in 2012, dupa impactul celor doua dezastre naturale care au generat o penurie severa de piese in ultimele luni – cutremurul din Japonia si inundatiile din Thailanda. Desi au cauzat reduceri importante ale stocurilor, aceste evenimente au oferit companiilor ocazia unica de a evalua procesul de productie si de a stabili procese pentru a raspunde unor astfel de provocari in aprovizionare pe viitor.

Incertitudinea privind preturile materiei prime va continua sa fie un motiv de ingrijorare pentru furnizorii din sectorul auto si in 2012. In acest context, acestia vor fi nevoiti sa analizeze diverse scenarii, de la structurarea unor contracte de stabilire a preturilor, pana la strategii de aprovizionare in comun.

Patru tendinte din 2011 cu impact si in 2012

Citeste si:

In contextul unui nivel estimat al vanzarilor stabil spre pozitiv, majoritatea companiilor auto va urmari o crestere sustenabila a profiturilor.

Tendinta generala de a creste transparenta privind situatia lantului de aprovizionare va continua in 2012.

Producatorii din industria auto vor continua sa colaboreze pentru a dezvolta motoare si vehicule cu emisii scazute pentru a raspunde presiunilor legislative. Cu toate acestea, cererea va ramane in continuare scazuta.

Cresterea marginala a listarilor generata de activitatea companiilor chinezesti va continua in 2012. Desi fuziunile & achizitiile si activitatea de private equity au stagnat in 2011, exista un apetit neasteptat pentru tranzactii in industria auto in urmatorul an.

„Tendintele care se contureaza pe piata auto pentru 2012 la nivel global si regional se vor regasi intr-o anumita masura pe plan local. In Romania insa, evolutia cererii si a vanzarilor va fi nuantata de cadrul legislativ intern, care a marcat piata auto in mod semnificativ in ultimii ani”, considera Andra Casu, tax senior manager la Ernst & Young Romania.

Casu mai spune ca „noua formula a taxei auto va descuraja puternic tranzactiile cu masini second-hand inmatriculate inainte de 2007. Daca 2011 a insemnat un an de stabilizare a vanzarilor dupa picajul din perioada 2008-2010, anul acesta se inscrie intr-o anumita continuitate, cu evolutii rezervate, dar pozitive si apetit pentru sustenabilitate”.

Ernst & Young este in Romania din anul 1992 si are peste 450 angajati, inclusiv Republica Moldova. Compania furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale.