"Noi am facut o anumita estimare si credem ca nu va depasi suma de 200 milioane lei", a spus, la Guvern, Borbely, noteaza Mediafax.

El a aratat insa ca suma totala de restituit "depinde de cetatenii care vor veni si vor cere".

Un document guvernamental prezentat in primavara anului trecut releva faptul ca Executivul discuta impunerea taxei auto la prima vanzare a masinilor intrate in tara inainte de 1 iulie 2008, cu un cuantum redus cu 30%, si restituirea unei diferente din banii deja dati de proprietari, dar esalonat pe mai multi ani, pentru a evita returnarea unei sume totale de 750 milioane euro in lipsa noilor reglementari.

"Avand in vedere cuantumul incasarilor de la data intrarii in vigoare a OU 50/2008, estimam ca o eventuala restituire integrala a taxei sa se ridice la circa 600 milioane euro. Mai mult, pe langa suma efectiv platita cu titlu de taxa de poluare ce se restituie catre contribuabil se restituie si alte cheltuieli admise de instanta, dobanda legala si cheltuieli de judecata. Acestea reprezinta aproximativ o patrime din cuantumul taxei si sunt bani care nu au fost incasati niciodata", se atentiona in document.

Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, proprietarii de masini sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita.

Citeste si:

Conform normelor de aplicare, proprietarii de masini care considera ca taxa auto platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din noul sistem de calcul pot cere statului restituirea diferentei. Procedura se afla insa sub influenta Codului de Procedura Fiscala, care stabileste ca suma de restituit va fi redusa prin compensare cu eventuale datorii fiscale neachitate de acestia.

Acelasi sistem de compensare, prevazut de Codul de Procedura Fiscala, va fi valabil si la restituirea valorii reziduale a taxei, cand autovehiculul este scos din parcul auto national, se arata in proiectul normelor privind aplicarea noului sistem al taxei de poluare auto.

Valoarea reziduala a taxei reprezinta suma care ar fi platita pentru respectivul autovehicul daca acesta ar fi inmatriculat la momentul scoaterii din parcul auto national.

Prin noul sistem de calcul al taxei auto, Guvernul mizeaza pe o balanta financiara pozitiva a Fondului pentru Mediu, prognozand o crestere cu 336 milioane lei a veniturilor, prin impunerea la plata a tuturor autovehiculelor inmatriculate inainte de ianuarie 2007 si instrainate dupa data intrarii in vigoare a noii legi, si o scadere de doar 240 milioane lei a sumelor de incasat, ca efect al reducerea valorii taxei. Prin compararea celor doua valori, Guvernul estimeaza ca diminuarea valorii taxei nu va avea un impact negativ asupra bugetului de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu, aceasta fiind acoperita din venituri preconizate sa fie incasate.

Sursa foto : freedigitalphotos.net