Toyota a dezvoltat o tehnologie pentru fabricarea de autovehicule hibrid si electrice fara a folosi metale rare, piata pe care China are o pozitie apropiata de monopol, potrivit agentiei Kyodo News, citata de Reuters.
Grupul nipon, cel mai mare producator din lume de masini hibrid, eficiente in privinta consumului de combustibil, precum modelul Prius, ar putea introduce aceasta tehnologie pe piata in urmatorii doi ani daca pretul metalelor rare nu scade, potrivit Kyodo, care citeaza surse apropiate situatiei, scrie Mediafax.

Un purtator de cuvant al Toyota a declarat ca grupul continua sa cerceteze modalitati de a reduce utilizarea metalelor rare si nu a fixat inca o data pentru utilizare in scop comercial.

Metalele rare, precum neodymium si dysprosium, sunt folosite pentru magnetii foarte puternici din motoarele echipate pe masinile hibrid si electrice, iar cererea este estimata sa creasca puternic, odata cu lansarea pe piata a mai multor astfel de modele.

China produce peste 95% din cantitatea de metale rare la nivel mondial. Incercarile Beijingului de a limita exporturile, explicate de autoritati prin epuizarea resurselor si efectul asupra mediului, au alarmat clientii si partenerii comerciali, iar preturile au urcat puternic.

Japonia genereaza o treime din cererea de metale rare si vizeaza o reducere a consumului, stimulente pentru reciclare si investitii in gasirea de modalitati pentru a limita folosirea acestora.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri