Franta este cea mai mare piata de export pentru Dacia, marca detinuta de Renault.

"Va fi greu pentru toata lumea, nu doar pentru Renault. Ceea ce ne ingrijoreaza este Franta, intrucat suntem foarte sensibili la piata franceza. Anticipam o contractie de 5-6% pentru Franta", a spus Ghosn, care este si seful Nissan Motor, intr-un interviu la postul de radio France Inter.

Cresterea pe pietele din afara Europei ar trebui sa compenseze declinul, a adaugat el.

Renault a raportat o scadere de 5,7% a vanzarilor de automobile si vehicule comerciale in Europa, compensata de o crestere de 19% a vanzarilor din afara Europei. La nivel global, vanzarile auto ale grupului au crescut anul trecut cu 3,6%, la 2,7 milioane de unitati.

Renault a introdus un program de control al costurilor pentru a reduce cheltuielile, in contextul presiunii asupra marjelor, cauzate de un razboi al preturilor pe piata masinilor din clasa mica in Europa.

"Suntem foarte prudenti in privinta stocurilor si investitiior", a spus Ghosn.

Citeste si:

Automobile Dacia a vandut anul trecut 343.233 de automobile la nivel mondial, volum foarte apropiat de cel inregistrat in anul 2010. Cel mai bine vandut model a fost SUV-ul Duster, cu 161.200 unitati livrate, urmat de Logan, cu peste 95.000 de unitati, si Sandero, cu mai mult de 86.000 masini vandute.

Vanzarile Dacia in afara Romaniei s-au ridicat anul trecut la 312.000 de unitati, fata de 311.000 unitati in 2010. In Europa, Dacia a comercializat 240.470 de autovehicule.

Franta a ramas principala piata de export pentru companie, cu peste 94.000 automobile vandute anul trecut si o cota de piata de 3,5%. Dacia ocupa locul al 5-lea in Franta pe segmentul vanzarilor catre persoane fizice, iar Duster este pe locul sase in clasamentul modelelor preferate de clientii francezi, cu 53.148 de inmatriculari.

Germania ocupa pozitia a doua in topul exporturilor Dacia, cu 43.452 de unitati, in crestere cu 7,8% fata de 2010.

Sursa foto: en.wikipedia.org