Great Wall, cel mai mare producator chinez privat de automobile, a infiintat o fabrica la Lovetch, in nord-estul Bulgariei, prima sa unitate de productie din Uniunea Europeana, in urma unui acord incheiat in 2009 cu compania bulgareasca Litex Motors.

Fabrica va avea o capacitate anuala de 50.000 de vehicule, care vor fi destinate pietei europene, se arata intr-un comunicat al Litex Motors.

Great Wall va asambla in Bulgaria trei modele, Voleex C10, Steed 5 si vehiculul 4x4 Hover H5. Preturile vor varia intre 8.200 si 14.700 de euro.

Un reprezentant al Litex Motors a anuntat recent ca dupa o prima etapa cand va avea loc doar asamblarea acestor modele, in doi-trei ani se va ajunge la fabricarea in Bulgaria a tuturor componentelor necesare.

Analistul german Ferdinand Dudenhoffer, de la centrul de cercetari in domeniul auto din Duisburg, anticipeaza ca automobilele ieftine fabricate de Great Wall vor atrage probabil cumparatori de pe piata Europei de Sud-Est.

"Great Wall si alti producatori chinezi ar putea castiga o cota de piata de 5% in tarile Europei de Est, in urmatorii 5-6 ani", a spus Dudenhoffer.
Bernard Neuviale, directorul Renault-Nissan Bulgaria, distribuitorul marcii Dacia, a declarat ca nu este ingrijorat de concurenta chineza.

Citeste si:

"Great Wall trebuie sa dovedeasca faptul ca produce masini de calitate. In al doilea rand, preturile lor nu sunt chiar atat de bune", a spus Neuviale.

El a dat ca exemplu noul model Twingo, comercializat in Bulgaria la un pret de 9.200 de euro.

Bulgaria are o traditie limitata in productia de automobile. Un model Renault si altul Fiat au fost asamblate in Bulgaria in perioada 1967-1970. De asemenea, au fost asamblate masinile rusesti Moskvitch, intre 1967 si 1988.

Dupa caderea comunismului, compania britanica Rover a inceput sa produca automobile in Bulgaria, in 1995, la Varna, dar a renuntat un an mai tarziu, dupa declansarea unei grave crize economice.