Fabrica Johnson Controls nu va avea stocuri, va asambla scaune numai la comanda Ford, zona de logistica fiind sub 1.000 de metri patrati, din suprafata totala de 11.000 metri patrati.

Avand in vedere ca Ford si-a propus anul acesta o productie de 60.000 de masini B-Max, Johnson Controls va asambla 120.000 de scaune fata si 60.000 de banchete (60:40), pentru fiecare existand cate o linie de productie. Cele doua linii de montaj merg simultan, setul de scaune fiind complet la capatul liniei.

“Scaunul este cea mai complicata parte dintr-o masina, pentru ca pe langa design si comfort, acestea trebuie sa ofere si siguranta. Toate insurubarile sunt controlate si inregistrate, ordinea strangerilor este predefinita. Daca ordinea de strangere este gresita, linia se opreste automat. Un scaun trece, pe linia de asamblare, pe la 25 de oameni inainte de a fi gata”, a declarat Alexandru Oprescu, directorul fabricii Johnson Controls de la Craiova.

Toate scaunele fata pentru modelul Ford B-Max vor avea centurile de siguranta atasate, la fel precum in cazul masinilor coupe, intrucat masina nu are stalpul principal dintre usi.

Scaunele asamblate de Johnson Controls vor fi din material textil sau din piele, iar in functie de comenzi cu airbag lateral si cotiere. Acestea vor putea fi reglate si pe inaltime. O parte din productia de scaune de la Craiova va fi destinata pietei after sales.

“Componentele principale pentru scaune, armaturi metalice, spume auto si huse auto sunt produse la fabricile Johnson Controls din Romania, insa airbag-urile sunt aduse de la alti furnizori”, a precizat Oprescu.

Citeste si:

Dupa ce sunt gata, scaunele sunt testate cu greutati specifice care simuleaza prezenta pasagerilor pentru a observa ce efort este depus pentru reglarea lor si a tetierelor. O ultima etapa este nivelul de zgomot produs de scaune, acestea sunt supuse unor vibratii.

“In fabrica Johnson Controls, podeaua este antistatica, are cateva randuri de vopsea, un rand de grafit si o retea de cupru cu impamantare, astfel incat operatorii sa fie protejati. O incarcare exagerata statica poate produce declansarea airbag-ului”, a adaugat Oprescu.

Johnson Controls a pregatit cativa din cei 100 de angajati de la Craiova la o fabrica din Germania. Numarul angajatilor va creste peste cateva luni la 160 de persoane. In total, Johnson Controls are in Romania aproximativ 4.500 de angajati.

Fabrica de la Craiova este a noua unitate de productie a Johnson Controls in Romania. Johnson Controls a venit in Romania in anul 2000 si in 2002 a incheiat un contract cu Renault pentru asamblarea de scaune la Mioveni, in 2004 fiind lansat proiectul Dacia Logan.

Compania detine in Romania doua fabrici de huse auto, la Pitesti si Ploiesti, precum si o fabrica de structuri metalice la Pitesti. Mai exista doua fabrici de spume auto in Timisoara si langa Pitesti. O alta fabrica este de textile la Timisoara, de metal la Jimbolia.