Orice masina isi pierde din valoare in momentul in care a iesit pe poarta delaerului de unde ai cumparat-o. De tine depinde daca masina pe care ai dat o groaza de bani va mai valora o letcaie dupa cativa ani, sau isi va “conserva” pretul.

Exista o multime de obiceiuri pe care soferii le au (sau nu le au) ce se aduga necrutator anului de fabircatie si patinei timpului.

Daca vrei sa pastrezi valoarea masinii cat mai sus, poate ca ar trebui sa renunti la instalarea acelui sistem stereo monstruos sau sa mesteci din hamburger in masina, cu ketchup-ul curgand pe tapiterie si ceapa prajita gasindu-si un loc frumos intre scaune.

Kelley Blue Book, sistemul de referinta in stabilirea pretului unui automobil second-hand in SUA, a identificat 10 factori negativi care iti reduc drastic din valoarea masinii:

1. Jurnal de service incomplet

De ce ai aruncat factura de la service prin care puteai demonstra ca ai schimbat uleiul la timp? Chiar crezi ca ai facut economie daca ai schimbat uleiul in fata casei? Stampila pe care ti-ar fi aplicat-o un service autorizat in carnetul de service ar fi valorat mult mai mult. Degeaba stai toata ziua cu mainile in motor si ai grija de el ca de propriul copil, daca nu poti demonstra.

2. O culoare “dementa”

Foarte frumos acel portocaliu tipator sau galben pui. De altfel din acest motiv ti-ai cumparat si masina. Dealer-ul a stiut sa te atraga. Dar tu nu poti sa vinzi masina, nu vrea nimeni sa plateasca inca 1500 de euro pentru revopsire integrala si sa mai piarda timpul si pe la Politie. Mai bine ramaneai la argintiu, negru sau alb. E mai sigur...

3. Optionale “nepopulare”

Ai insistat sa ai trapa si cd-player, dar ai uitat de alte doua airbag-uri si geamuri electrice spate. Ai preferat tapiterie de piele, dar ai sistem manual de aer conditionat. In fine, ai preferat un motor mare pe benzina in loc de turbodiesel. Cel care o cumpara are alte “optiuni” in minte. Adica masina altuia.

4. Mananci si conduci

S-ar putea sa nu poata fi evitat uneori, dar mancatul la volan este criminal pentru masina. Tot ce iti cade din mana (sau gura) s-ar putea sa pateze iremediabil interiorul masinii, care ajunge sa semene cu un cotet. Nu mai vorbim de fumatul la volan. Da, acele mici gaurele din tapiteria scaunului si culoare maronie a plafonului, mirosul de tutun imbacsit in tapiterie

5. O “personalizezi” continuu

Foarte frumos. Laudabil chiar. Dar clientul de 45 de ani nu vrea sa mearga intr-o masina imbracata in flacari, cu interior de culoare rosie ca focul, pe care mai si scrie eventual un “Number One”, “Champion”, “WRC”, “NFS” sau alte “mici” detalii nevinovate.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/stiri/article.php?ContentID=1037