La sapte ani de la lansarea primului model low-cost, Logan, aceste vehicule au reprezentat in 2011 aproape o treime din vanzarile totale de 2,72 de milioane de vehicule realizate de Renault la nivel mondial.

Gama s-a extins de-a lungul anilor cu derivate ale Logan, precum berlina Sandero, modelul 4X4 Duster si monovolumul Lodgy, care va fi urmat de un vehicul utilitar si de un altul, tinut inca secret.

Ultimele trei noi modele vor fi asamblate la noua fabrica din Tanger, in Maroc, unde ar putea fi fabricate, din 2013, pana la 340.000 de automobile pe an.

Motoarele si cutiile de viteza, ca si alte componente, vor fi importate din Franta, Spania si Romania.

"Gama Entry este varful de lance al Renault pentru cucerirea pietei internationale. Contrar imaginii pe care o are in Franta aceasta gama, este vorba in mare parte de vehicule vandute sub marca Renault", a declarat directorul acestui program, Arnaud Deboeuf.

Fostul director general al Renault Louis Schweitzer a propus la jumatatea anilor '90 dezvoltarea unui automobil rubust care sa coste doar 5.000 de euro, dar putini au crezut posibil acest lucru.

Schweitzer a reusit sa impuna proiectul in 1999, iar Renault a preluat constructorul roman Dacia, marca sub care comercializeaza aceasta gama in Europa si regiunea mediteraneeana.

Schweitzer a aratat ca succesul Logan se datoreaza faptului ca automobilul este mai usor si are piese mai putine, dar si unui cost al fortei de munca de un euro pe ora la uzina din Pitesti, fata de 20 de euro pe ora in Franta.

Potrivit Renault, aceeasi reteta va fi aplicata si in Maroc, unde un salariu lunar va fi in jur de 250 de euro, fata de 450 de euro in Romania.
Deboeuf a explicat ca nivelul scazut al salariilor nu este suficient. In opinia sa, trebuie limitate echipamentele instalate pe masina, reduse costurile de marketing, de logistica si de distributie.

Citeste si:

Uzina de la Pitesti livreaza automobile pe 47 de piete din Europa si regiunea Mediteranei, in timp ce fabrica din Tanger va aproviziona regiunea Africii, dar si alte zone mai indepartate.

Renault mai fabrica masini low-cost in India, Africa de Sud, Iran, Brazilia, Rusia si Columbia, pentru pietele locale.

In schimb, productia in Franta a Renault, la care statul francez detine o participatie de 15%, s-a redus constant in ultimii ani.

Majoritatea activitatilor de inginerie au loc in continuare in Franta, dar grupul detine si un centru de proiectare si design in Romania, se arata in articol.

Situatia este deplansa de sindicatele franceze.

"Nu se pune problema repatrierii in Franta, dar trebuie sa existe un echilibru intre uzinele Renault din Europa, in privinta volumului de productie", a spus Fabien Gache, din partea sindicatului CGT.

Potrivit CFE-CGC, cel mai mare sindicat al Renault, grupul nu trebuie sa abandoneze piata franceza si europeana prin concentrarea numai pe vehicule entry-level.

Sindicatele sunt ingrijorate totodata ca viitoarele vehicule monovolum si utilitare care vor fi fabricate la Tanger vor concura modelele Scenic si Kangoo produse in Franta.

Deboeuf considera insa ca riscul ca clientii sa renunte la marca Renault pentru Dacia este redus.