Daca aspectul exterior este foarte atragator, la interior lucrurile nu stau la fel de bine, coloana centrala, iluminatul verde si materialele il tin pe Grand Cherokee departe de competitia germana, cu toate acestea fata de vechea generatie noul model este un progres.

Noul Grand Cherokee ofera mai mult spatiu pentru pasagerii spate si un unghi mai mare de deschidere a portierelor.

Jeep Grand Cherokee poate fi comandat in echiparile Laredo, Limited, Overland, cu motorizarea de 3 litri diesel 241 CP sau 190 CP si transmisia automata in 5 trepte.

Desi masina este silentioasa, merge frumos si are un consum bun, de 7,5 litri extraurban si 10-12 litri in oras, ar fi fost de dorit o cutie automata cu cel putin 6 trepte, pentru ca pe autostrada masina este cam turata.

Modelul de test primit in ianuarie a fost cu echiparea de mijloc Limited si motorizarea de 3 litri diesel 241 CP, al carui pret depaseste 46.000 euro cu TVA.

SUV-ul se conduce usor, pozitia la volan ofera o vizibilitate buna, scaunele sunt confortabile, izolarea fonica este perfecta, iar pentru ca masina a fost regandita pentru sosea, amortizoarele lui Grand Cherokee vin cu burdufuri cu aer comprimat, ce absorb si amortizeaza zdruncinaturile, asigurand o rulare placuta.

Modelul vine pe o platforma noua si chiar daca prin design arata mai mult a SUV de sosea, Grand Cherokee este pregatit sa ruleze pe piatra de rau, pe nisip, pe zapada sau pe noroi. Sistemul de tractiune integrala se numeste Quadra Drive II, iar sistemul de suspensii pneumatice, care este optional, Quadra-Lift. Sistemul de suspensii pneumatice ridica instantaneu SUV-ul cu 10 cm. Garda maxima este de 27 de cm.

Citeste si:

Sistemul Selec-Terrain este o dotare standard ce ofera cinci setari pentru teren cu ajutorul butonului amplasat langa cotiera: Auto, Sand/Mud, Sport, Snow si Rock. Pentru situatii extreme putem selecta modul 4WD Low.

Am incercat masina doar pe modul Sand/Mud, care iti afiseaza in bord ESP off, senzatia este mai ceva decat pe Sport, motorul da tot ce poate si SUV-ul te cam da cu capul de tetiera. Desi a avut anvelope de vara iar afara erau -2 grade, Grand Cherokee nu a dat semne de slabiciune la franare sau pe teren accidentat.

Cele mai importante dotari in standard sunt aer conditionat automat bi-zona, 4 geamuri electrice, sistemul keyless enter-n-go, DVD cu HDD integrat de 30 GB, display Touch Screen de 6,5”, faruri bi-xenon, comenzi volan, scaune fata electrice, cruise control, faruri adaptive, sistem de control selec-terrain, ESP, hill holder, etc.

In plus, echiparea Limited primeste sistem audio Alpine cu amplificator de 500 W, 9 difuzoare si subwoofer, memorie scaun sofer, scaune anterioare si posterioare incalzite, senzori de parcare si camera video, tapiterie din piele, control iPod.

Cel mai mic pret pentru Grand Cherokee este 43.000 euro cu TVA. Mai multe informatii sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: Jeep Grand Cherokee
Motor: 3 litri diesel
Transmisie automata cu 5 trepte
Putere maxima: 241 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 550 Nm/1.800 rpm
Viteza maxima: 202 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 8,2 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 10,3/ 7,2/ 8,3
Lungime: 4,82 metri
Latime: 1,94 metri
Inaltime: 1,78 metri
Garda maxima la sol: 27 cm
Emisii CO2 g/km: 218 g/km
Masa proprie (kg) 2.400