Constructorul auto Renault-Dacia a prezentat publicului, in premiera mondiala, noul concept de Logan break, denumit Steppe. Presedintele Consiliului de Administratie al Dacia, Luc-Alexandre Menard, a declarat ca numele a fost ales pentru ca inspira aventura si nevoia de a descoperi. „Este un mare eveniment pentru Dacia, pentru ca va vom prezenta un show-car care sa arate amploarea pe care a capatat-o marca. In 2005, Logan a fost vindut in 43 de tari, devenind o marca cu adevarat internationala“, a spus Menard. „In 2006, ne vom concentra pe dezvoltarea geografica. In septembrie-octombrie va fi construit primul Logan in Iran. Tot atunci vom veni si cu un nou motor diesel“, a explicat Menard. Pentru acest an, oficialul francez a declarat ca si-a propus un obiectiv de vinzari de 200.000 de unitati. „Alaturi de versiunea sedan vom arata o versiune station-wagon cu cinci-sapte locuri, a carei comercializare va incepe la sfirsitul acestui an“, a continuat Menard.

Cu ce vine noul Logan

Noul concept Logan Steppe are o caroserie robusta. Inaltimea masinii este de 1,78 metri, lungimea-4,47 metri. Portbagajul este modulabil si poate fi extins pina la un maximum de 1.700 de litri, cu bancheta-spate rabatata in totalitate.

Steppe a impresionat publicul prin noua forma a farurilor cu xenon, spoilere noi care aduc cu modelele din clasa SUV. La capitolul interior, Dacia nu mai aduce deloc cu ceea ce am fost obisnuiti pina acum. Frapeaza ceasurile de bord, noua consola centrala, alaturi de sistemele de ecrane TFT cu redare DVD si MP3, situate in tetierele scaunelor din fata. Pe capota masinii se gasesc accesorii care sint facute special pentru snowboard. Pentru versiunea finala, francezii si-au rezervat dreptul de a lansa oficial Loganul break la Salonul Auto de la Paris, care va incepe in septembrie. Pina atunci este de asteptat sa mai fie operate o serie de schimbari pentru versiunea de strada.

Ce cred oficialii romani

Premierul Calin Popescu Tariceanu, venit ieri la Salonul Auto de la Geneva special pentru lansarea noului model Dacia, s-a declarat incintat de versiunea expusa, chiar daca momentan este in stadiul de concept. „Ma gindesc inca de acum la modelul de serie al breakului, pe care il consider deosebit si util romanilor care vor sa-si cumpere o masina noua, cu care sa-si faca treaba. Chiar si eu voi merge cu acest model, impreuna cu familia“, a declarat Tariceanu.

Presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar, a declarat ca lansarea acestui model a fost ceva neasteptat. „Imi imaginam ca Dacia o sa vina cu un break cuminte, dar nu a fost asa. Este un model indraznet, care se va bucura de succes atit in Romania, cit mai ales pe pietele Europei Occidentale“, a sustinut Valmar. Printre oficialitatile romane care au participat la acest eveniment auto s-au numarat, alaturi de Tariceanu, ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, si Ilie Nastase.

Citeste si:

In Romania, din octombrie

Renault si Nissan au vindut anul trecut in Romania 26.000 de unitati, dintre care numai Renault - 23.500 de unitati. Pentru acest an, in conditiile in care piata se mentine stabila, Menard se asteapta la 15-20.000 de unitati vindute de concernul Renault-Nissan in Romania.

Tot pentru 2006, Valmar se asteapta la o crestere moderata a pietei auto, de cinci-zece puncte procentuale. In prima luna din acest an, piata a urcat cu 20%. Produsele de nisa, cum ar fi Loganul, sint asteptate sa conduca la majorarea vinzarilor grupului Renault. In acest sens, oficialii francezi mizeaza pe Logan in privinta cresterii cotei pe pietele internationale. Peste 88.000 de unitati Logan au fost vindute in 2005. Lansarea noului model Logan in versiunea break va avea loc, in Romania, in luna octombrie a acestui an. In restul tarilor europene, noul Logan va fi comercializat incepind cu prima parte a anului viitor. In afara Europei, cele doua versiuni vor fi disponibile din a doua jumatate a anului 2007.

„Nu vorbesc despre Daewoo“

Intrebat daca sustine ideea ca alianta Renault-Nissan sa cumpere fabrica Daewoo de la Craiova, premierul Tariceanu a preferat un raspuns evaziv si diplomatic. „Guvernul Romaniei se afla in negocieri cu Daewoo Motor din Coreea. Ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres, se afla acolo pentru a discuta cu actionarul majoritar si speram sa obtinem un rezultat avantajos“, a spus Tariceanu, care prefera sa nu vorbeasca despre acest subiect.

„Sa nu pronuntam nume de viitori investitori, fiindca ar putea influenta negativ negocierile.“ De asemenea, premierul a subliniat faptul ca nu doreste inchiderea fabricii craiovene. „Situl industrial din Craiova este foarte important, lucrul acolo trebuie sa continue indiferent de numele viitorilor proprietari, iar eu depun eforturi deosebite pentru a ma asigura ca oamenii de acolo vor avea de lucru in continuare“, a incheiat premierul.