Prin folosirea acestui material, piesele construite sunt mai subtiri, astfel utilizandu-se cu mult mai putine resurse in procesul de fabricatie. Daca noua rasina este utilizata atat la spoilerul frontal, cat si la cel posterior, se obtine o reducere a greutatii totale cu aproximativ 20%. Mazda CX-5 va veni cu astfel de spoilere.

In procesul de constructie, grosimea redusa duce si la scurtarea timpului de racire pentru etapa de injectie, iar prin folosirea tehnologiei asistate de computer (CAE) s-a optimizat si canitatea de material.

Greutatea spoilerului are un impact important asupra economiei de combustibil si a performantelor de condus. Totodata, spoilerele au functii multiple, necesitand atat un nivel ridicat de rigiditate, pentru a absorbi energia de impact, cat si proprietati de vopsire si modelare necesare pentru realizarea design-ului exterior.

Mazda a combinat doua componente cu proprietati diferite ce se regasesc in polipropilena si cauciuc si a reusit sa le distribuie intr-o structura compusa din doua straturi, in concordanta cu functiile necesare pentru suprafata si interiorul spoilerului. Rezultatul este o suprafata cu aderenta perfecta pentru vopsire la exterior si o zona cu rigiditate crescuta la interior.