Inginerii au transferat rolul de structura de inalta rezistenta a caroseriei de la montantii centrali si l-au integrat direct in portiere pentru a asigura o protectie excelenta in caz de impact, in special in ceea ce priveste impactul lateral.

La constructia elementelor cheie ale caroseriei si portierelor au fost utilizate oteluri speciale ultra-rezistente, care asigura o rezistenta de pana la cinci ori mai mare decat otelul conventional, moale, creand astfel o structura extraordinar de puternica si rigida, fara a adauga greutate automobilului.

Acest proces a presupus teste si analize intensive in fiecare dintre etapele sale. Au fost efectuate peste 1.000 de simulari detaliate pe calculator timp de trei ani pentru a optimiza performanta la impactul lateral, fiecare simulare durand 24 de ore si utilizand o putere de calcul echivalenta cu cea a opt computere ultra-performante. Aceste simulari au fost apoi testate in mod fizic prin intermediul altor 50 de impacturi laterale.

"Am construit caroseria in asa fel incat sa pastreze toate avantajele noului concept al portierelor, dar in acelasi timp am conceput o structura rezistenta, rigida si usoara. B-MAX este la fel de rigid precum cel mai recent model Fiesta si va fi la fel de distractiv de condus", a declarat Darren Palmer, director pentru calitatea dezvoltarii produselor in cadrul Ford Europa.

Sistemul Ford de acces facil integreaza montantii centrali in portierele modelului B-MAX, creand o deschidere neintrerupta de 1,5 metri pe fiecare parte a masinii, reducand astfel dificultatile cotidiene.

Citeste si:

Scaunele din spate si scaunul din dreapta-fata se rabateaza complet plat creand o platforma de incarcare mare si convenabila, pe care incape orice, de la biciclete la obiecte de mobilier.

"Acest concept de portiere permite incarcarea unor obiecte foarte mari, mai lungi de 2,3 metri, prin portierele laterale", a declarat Ernst Reim, seful departamentului de proiectare interioara al Ford Europa.

Potrivit lui Jan Gijsen, presedintele Ford Romania, ciclul de productie va fi in acest an de o masina la 1,7 minute (60.000 de masini), iar cand uzina va ajunge la capacitate maxima cadenta va fi de o masina pe minut.

Noul B-MAX va fi lansat la Salonul Auto de la Geneva luna viitoare si va fi comercializat in Europa anul acesta.