Anul trecut, vanzarile Goodyear au crescut cu 21% fata de valorile inregistrate in 2010. Venitul net realizat de companie in 2011, disponibil actionarilor, de 321 milioane de dolari este comparabil cu pierderea neta de 216 milioane de dolari din 2010.

In Europa, Orientul Mijlociu si Africa, regiune din care si Romania face parte, vanzarile in cel de-al patrulea trimestru au crescut cu 11 procente fata de aceeasi perioada a anului 2010, pana la 1,9 miliarde de dolari.

Volumele de unitati de anvelope au scazut cu 5 procente in regiune. Volumul de unitati pentru echipare originala a crescut cu pana la 6 procente. Volumul de anvelope pentru inlocuire a scazut cu 8 procente, reflectand cererea scazuta din industrie.

"Cu un venit pe segmentul operational pe intregul an de aproape 1,4 miliarde de dolari in intreaga lume si de 276 milioane de dolari in America de Nord, am atins cea mai buna performanta din 2000 pana in prezent, si am realizat mari progrese pe drumul nostru catre obiectivele stabilite pentru 2013," a spus Richard J. Kramer, presedinte si CEO.

Vanzarile Goodyear in cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 au fost de 5,7 miliarde de dolari, cu pana la 12 procente mai mult fata de acum un an.

Volumele de unitati de anvelope au totalizat 43,2 milioane, cu 5 procente mai putin fata de 2010, si a reflectat declinul volumelor din piata de inlocuire din zonele mature odata cu provocarile economice din America Latina si cu inundatiile din Thailanda.

Citeste si:

Estimarile Goodyear pentru 2012

Compania se asteapta ca volumul de unitati de anvelope din grupul ei de marci pentru 2012 sa fie cel putin la acelasi nivel cu cel din 2011.

Pentru intregul an in Europa, industria de inlocuire pentru anvelope de turisme se asteapta sa aiba un nivel aproximativ egal sau sa creasca cu 2%, echiparea originala pe segmentul de turisme sa scada cu 5 pana la 9 procente, inlocuirea pe segmentul comercial sa scada cu 3 pana la 8 procente, iar echiparea originala pe segmentul comercial sa scada cu 20 pana la 25 de procente.

Goodyear anticipeaza o crestere a costurilor la materiile prime in primul trimestru al anului 2012. Conform estimarilor companiei, acestea vor creste cu valori cuprinse intre 20 si 25 de procente fata de aceeasi perioada a anului trecut. O crestere mai mica este asteptata pentru al doilea trimestru al anului 2012 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Pentru cea de-a doua jumatate a anului 2012, compania se asteapta la o scaderea a costurilor la materiile prime comparativ cu a doua jumatate a anului 2011. Pentru intregul an 2012, Goodyear se asteapta la o crestere a costurilor la materiile prime de aproximativ 5 procente fata de anul 2011.

Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 73.000 de angajati si isi fabrica produsele in 53 de unitati de productie din 22 de tari peste tot in lume.